۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۹۱۰
نخست وزیر عراق:

تصمیم اخراج منافقین از عراق تغییر ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق تاکید کرد که تصمیم دولت درباره اخراج منافقین از این کشور تغییر نمی یابد.
نوري المالکي نخست وزير عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، نوری المالکی، نخست وزیر عراق که به آمریکا سفر کرده بود، ساعاتی پیش در راه بازگشت به عراق و در مصاحبه با خبرنگاران، اخراج منافقین از عراق را حتمی توصیف کرد و گفت: تصمیم دولت عراق مبنی بر اخراج منافقین از عراق تغییر ناپذیر است خصوصا اینکه این گروهک از ورود نماینده دبیرکل سازمان ملل به اردوگاه الاشرف جلوگیری کرد.

وی ضمن تروریستی خواندن گروهک منافقین افزود: گروهک تروریستی منافقین یک باند جنایتکار است و دولت عراق هیچ گاه از اخراج آنها عدول نخواهد کرد.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: منافقین طرح سازمان ملل را رد کردند و این بدین معناست که آنها یک باند جنایتکار هستند و ما هرگز اجازه نمی دهیم چنین گروهی که در عراق حضور داشته باشد.

المالکی همچنین در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال اظهار داشت که عراق در امور داخلی سوریه دخالت نکرده و تحریم هایی شبیه تحریم اقتصادی اتحادیه عرب علیه این کشور را اعمال نخواهد کرد.

گفتنی است دولت عراق تصمیم گرفته است اعضای گروهک تروریستی منافقین را تا پایان سال جاری میلادی از این کشور اخراج کرده و زمین های اردوگاه اشرف (محل سکونت منافقین) که در زمان دیکتاتوری صدام غصب و در اختیار منافقین قرار داده شده است را به کشاورزان استان دیاله بازگرداند./980/ب902/گ
ارسال نظرات