۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۱۸۹۱۹
با حضور آیت الله طبرسی؛

همایش بزرگ وحدت حوزه و دانشگاه در مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمود آباد از برگزاری همایش بزرگ وحدت حوزه و دانشگاه با حضور آیت الله طبرسی در این شهرستان خبر داد.
وحدت حوزه و دانشگاه
حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی، امام جمعه محمود آباد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری همایش بزرگ وحدت حوزه ودانشگاه با حضور آیت الله طبرسی در این شهرستان خبر داد.

وی با بیان این که این همایش بزرگ همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه در محمودآباد برگزار خواهد شد، افزود: در این مراسم مدیران مدارس علمیه استان، استاندان حوزه و دانشگاه وهمچنین طلاب ودانشجویان استان حضور خواهند داشت.

امام جمعه محمودآباد با مهم ارزیابی کردن وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری نیز تحقق عملی این مسأله مهم است.

حجت الاسلام اسماعیلی، وحدت حوزه و دانشگاه را زمینه ساز خنثی شدن توطئه های دشمنان نظام دینی برشمرد و تصریح کرد: امروز استکبار جهانی از هر ابزاری برای ایجاد تفرقه بین این دو مرکز مهم علمی کشور استفاده می کند.

وی با تأکید براین که وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند برنامه ریزی مناسب و اصولی است، ادامه داد: برای تحقق این امر مهم باید استادان حوزه و دانشگاه در فکر و اندیشه نیز با هم وحدت کامل داشته باشند.

امام جمعه محمود آباد به تلاش دشمنان برای انحراف اندیشه های دینی و انقلابی اشاره کرد و ادامه داد: امروز حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال علمی کشور باید با وحدت رویه زمینه ساز وحدت عملی در جامعه دینی را فراهم کنند.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این که تعامل حوزه و دانشگاه سبب شکوفایی علوم در نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود، تصریح کرد: امروز تقویت اخلاق ومعنویت در دانشگاه یکی مسأله بسیار مهم است که رسالت حوزه در این خصوص سنگین است.

وی، تعامل علمی و فرهنگی را زمینه ساز وحدت عملی حوزه و دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: با تحقق این وحدت، جامعه اسلامی شاهد یگانگی در نیروهای تحصیل کرده خود خواهد بود.

گفتنی است، همایش بزرگ وحدت حوزه و دانشگاه همزمان با 27 آذر با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار و جمعی از مدیران و مسؤولان استانی در محمود آباد برگزار خواهد شد./950/پ202/س
ارسال نظرات