۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۱۸۹۲۷
عضو مجلس خبرگان رهبری:

روحانیت در مسیر رشد و بالندگی انقلاب صادقانه قدم برداشت

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از روحانیت به عنوان مرزبانان امین دین و ولایت یاد کرد و گفت: این قشر تأثیر گذار جامعه دینی در مسیر رشد و بالندگی نظام صادقانه قدم برداشتند.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر در دومین یادواره 28 شهید روحانی بهشهر که با محوریت شهید هاشمی نژاد در حسینیه قتلگاه بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری یادواره های شهدای روحانی ارج نهادن به مقام والای روحانیت و دین مداری است.

وی گفت: روحانیت در صحنه های مختلف این انقلاب با از خودگذشتگی در پی ایجاد امنیت و آرامش جامعه و حکومت اسلامی بودند.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی، افزود: شهید هاشمی نژاد از جمله روحانیان مبارز بوده که سخنرانی های شیوای خود در انسان تعقل ایجاد می کرد و انسان را به حقایق رهنمون می ساخت.

وی با بیان این که روحانیت به عنوان مرزبانان امین دین و ولایت همواره در عرصه های مختلف این انقلاب درخشیدند، تصریح کرد: روحانیت در همه ابعاد این انقلاب و در جنگ با درخشش خود، وجهه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خود را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه قائمشهر، از شهید هاشمی نژاد بعنوان مجاهد و روحانی زبده نام برد که با حرف های نو و تازه خود رژیم طاغوت را رسوا و نقشه های آن را بر ملا بر می کرد.

وی گفت: تفکر این علما و مربیان دینی باید برای جامعه به درستی تبیین شود تا راهگشای جامعه باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: متأسفانه قبل از انقلاب، استکبار به گونه ای در جامعه نفوذ کرده بود که عنوان روحانی سیاسی را برای روحانیت خطرناک می دانستند و روحانیت را تنها در امور دینی خلاصه کرده بودند در حالی که روحانیان ما با درایت و بصیرت در جریان های مختلف سیاسی بدرستی وارد شدند.

امام جمعه قائمشهر از شهید هاشمی نژاد بعنوان پایه های محکم در تبیین دین و سیاست در جامعه نام برد که ساواک و رژیم گذشته از افکار ایشان در هراس بود.

وی گفت: اکنون افکار، ایده ها و سخنان این روحانی برجسته در همه دوران زندگی ما چراغ راه ما و جوانان این مرز و بوم برای سلامت و سعات است./950/پ202/ص
ارسال نظرات