۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۱۸۹۳۸
یکی از رهبران جریان صدر عراق:

آمریکا شکست ذلت باری در عراق متحمل شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران جریان صدر تاکید کرد که آمریکا شکست ذلت باری در عراق متحمل شد.
شيخ طلال السعدي از رهبران جريان صدر عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ طلال سعدی از رهبران جریان صدر عراق در مصاحبه با شبکه خبری العالم با اشاره به شکست ذلت بار آمریکا در عراق گفت: آمریکا به سختی در عراق شکست خورد و برای اینکه آبرویی برای خود نگهدارد مجبور به خروج از این کشور شده است.

وی ورود آمریکا به عراق را غیرقانونی خواند و افزود: آمریکا بدون اجازه سازمان ملل و بدون درخواست دولت و ملت عراق به این کشور یورش برد، حمله نظامی آمریکا به عراق کاملا استبداد گرایانه و اشغالگرایانه بود.

حجت الاسلام سعدی سرنگونی نظام صدام را بهانه آمریکایی های دانست و تصریح کرد: ادعای آمریکا مبنی بر سرنگونی نظام دیکتاتوری صدام کذب محض است، زیرا صدام یکی از ابزارهای آمریکا در منطقه بود و ایستادگی واشنگتن در کنار نظام دیکتاتوری و حمایت از قلع و قمع انتفاضه ملت عراق در سال 1991 میلادی صحت این مدعا را ثابت می کند.

عضو ارشد جریان صدر ادامه داد: همگان می دانند که آمریکا با نقشه قبلی به عراق حمله کرد، آمریکا تنها به مصالح خود می اندیشد و بر اساس تحقق مصالح سیاسی، نظامی و اقتصادی خود به کشورها یورش برده و ویرانی و کشتار را در آن کشورها بوجود می آورد.

وی آمریکا را عامل پسرفت عراق توصیف کرد و بیان داشت: اشغال عراق از سوی آمریکا ضررهای شدید مادی و معنوی را بوجود آورده و زیر ساخت های اقتصادی و نظامی کشور را ویران کرده است. دولت عراق باید از آمریکایی ها به دلیل ضررهایی که به کشور وارد ساخته اند، شکایت کند.

شیخ طلال سعدی خاطر نشان ساخت: آمریکا هیچ گاه نتوانست به اهداف خود در عراق دست یابد، گرچه دست های آمریکا در عراق همچنان حضور خواهند داشت و می خواهند با اقداماتی نظیر تاسیس اقلیم به وحدت ملی ضربه زده و فتنه های مذهبی را گسترش دهند./980/ب902/گ
ارسال نظرات