۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۰۰۶
با تدوین منشور اخلاقی رسانه‌؛

همایش بین‌المللی رسانه اسلامی به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش بین‌المللی رسانه اسلامی، با حضور 24 کشور اسلامی و 400 پژوهشگر و کارشناس در امور رسانه‌های اسلامی و بین‌المللی با تدوین منشور اخلاقی رسانه‌ به کار خود پایان داد.
Media Ethics
به گزارش خبرگزاری رسا، در این همایش که جمعی از کارشناسان و محققان در زمینه رسانه اسلامی حضور داشتند بر نقش رسانه‌ها در تقویت ارتباط و همکاری متقابل بین نهادهای دولتی و مردمی و مبارزه با افراط گری، فتنه‌انگیزی و اقدامات تروریستی تاکید شد.

همچنین، شرکت کنندگان تلاش کشورهای جهان برای مبارزه با هر گونه توهین به ادیان آسمانی و پیامبران الهی و کنترل آزادی بیان با هدف جلوگیری از زیر پا گذاشتن ارزش‌های اخلاقی را خواستار شدند.

گفتنی است در این همایش منشور اخلاقی رسانه به تصویب رسید.

طبق این منشور رسانه‌های اسلامی باید تلاش‌ کنند پل‌های ارتباطی بین پیروان ادیان و فرهنگ های مختلف را تقویت کرده و از تعالیم اسلامی به منظور ارتباط و گفت‌و‌گو با غیر مسلمانان الگو بگیرند.

همچنین، کشورهای اسلامی و مؤسسات رسانه‌ای این کشورها، اصحاب رسانه‌ و همچنین مؤسسات تبلیغی موظف شدند که با هدف پیشرفت رسانه‌های اسلامی، با یکدیگر همکاری کنند.

لازم به ذکر است، دومین همایش رسانه اسلامی با عنوان تأثیر رسانه جدید و فناوری ارتباطات در جهان اسلام، با همکاری وزارت امور دینی اندونزی در جاکارتا 21 تا 24 آذرماه برپا شد./982/ب903/گ
ارسال نظرات