۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۱۹۱۸۲
یکی از رهبران جنبش الحوثی یمن:

طرح شورای همکاری کشورهای عربی منطبق با مصالح آمریکاست

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران الحوثی یمن تاکید کرد که طرح شورای همکاری عربی درباره یمن منطبق با مصالح آمریکاست.
يمن
به گزارش خبرگزاری رسا، ضیف الشامی از رهبران جنبش الحوثی یمن در مصاحبه با شبکه خبری العالم با اشاره به آخرین تحولان این کشور گفت: اوضاع در یمن به گونه ای است که تحقق اهداف انقلاب قطعی به نظر می رسد و مردم به زودی از شر نظام فاسد کاملا آزاد خواهند شد.

وی افزود: از این به بعد چیزی به نام دولت و معارضه وجود ندارد و همه در برابر ملتی که به صورت یکپارچه علیه طرح شورای همکاری عربی ایستادند، قرار گرفته اند. حکومتی که به نام وفاق در یمن بوجود آمده تنها درصدد تقسیم ثروت های کشور میان خود است.

الشامی پاکسازی مفسدان را عامل قدرتمند و پاک تر شدن یمن می شود و تصریح کرد: جدا شدن این جنایتکاران از جمع انقلابیون و پیوستن انان به حامیان دیکتاتوری سبب پاک تر شدن انقلاب می شود و ملت را به سوی مواضع درست و مقتدرانه سوق می دهد. ملت منبع قدرت است و می تواند خواسته های خود را به صورت روشن و شفاف بیان کند.

این فعال سیاسی طرح شورای همکاری عربی را غیرقابل قبول خواند و اظهار داشت: هر طرحی که نمی تواند همه خواسته های انقلابیون را تامین سازد و برخی از قشرهای کشور را جزئی از نظام سیاسی قلمداد نکند مورد پذیرش ما نخواهد بود. طرح شورای همکاری عربی در خدمت مصالح آمریکاست و ما به شدت با آن به شدت مخالفیم.

وی از هجمه های انجام گرفته علیه حوثی ها به شدت انتقاد کرد و گفت: نظام دیکتاتوری یمن جنگ های شدیدی را در گذشته علیه حوثی ها انجام داده و هم اکنون نیز چنین وانمود می کند که حوثی ها یک قدرت نظامی متشکل از جمعی قاتل هستند.

ضیف الشامی تاکید کرد: حوثی ها جزئی از ملت یمن هستند و حضور آنان در کنار ملت در قیام و مشارکت در راهپیمایی های مسالمت آمیز این ادعا را ثابت می کند./980//ب902/گ
ارسال نظرات