۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۱۹۱۸۸
رییس حوزه‌‌ علمیه خوی:

دبیرخانه دائمی ستاد وحدت حوزه و دانشگاه تأسیس شود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه تشکیل دبیرخانه دائمی در خوی برای تحلیل و بررسی معضلات اجتماعی جامعه در محیط حوزه و دانشگاه را خواستار شد.
همايش وحدت حوزه و دانشگاه همايش وحدت حوزه و دانشگاه همايش وحدت حوزه و دانشگاه همايش وحدت حوزه و دانشگاه همايش وحدت حوزه و دانشگاه همايش وحدت حوزه و دانشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، روز گذشته همایش وحدت حوزه و دانشگاه به مناسبت سالروز شهادت دکتر مفتح با مشارکت حوزه های علمیه و مراکز آموزش عالی شهرستان خوی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی برگزار شد.

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه و رییس حوزه های علمیه خوی در این جلسه با تبریک سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امروزه وحدت حوزه و دانشگاه بیشتر از آن‏که به صورت کلیشه‏اى از یک شعار و آرمان دیرین انقلاب اسلامى و امام عزیز و تحقق آرزویى موکد از رهبر معظم انقلاب باشد، نیازى واقعى و حیاتى براى نظام و انقلاب اسلامى است.

وی در ادامه اهداف اساسی وحدت حوزه و دانشگاه را مورد اشاره و بررسی قرار داد و گفت: تقویت مبانی علمی با استفاده از خلاقیّت و روش‌های ابتکاری، پشتیبانی علمی مسئولان نظام جمهوری اسلامی در تمامی نیازمندی‌ها، مبارزه با آفت ها و آسیب های علمی و تحقیقاتی مربوط به هردو مرکز، توجه جدّی و عمیق به توطئه ها و دام های استکبار جهانی، گسترش و توسعه ارتباطات علمی و پژوهشی با مراکز علمی و تحقیقاتی جهان بویژه کشورهای اسلامی و همچنین تبادل اطلاعات در تمامی زمینه های علمی‌، تحقیقاتی و آموزشی از جمله موضوعاتی هستند که می‌توان به عنوان اهداف اساسی وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد.

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه مسئولیت حوزه و دانشگاه را در این زمینه خطیر و حیاتی عنوان کرد و بیان داشت: بیداری اسلامی اخیر در منطقه و تشکیل شدن حکومت های مردمی در برخی از کشورهای اسلامی، مسئولیت ها و رسالت های سنگینی را متوجه حوزه و دانشگاه ساخته است.

وی در خاتمه تشکیل یک دبیرخانه برای تحلیل و بررسی معضلات اجتماعی جامعه در محیط حوزه و دانشگاه را ضروری دانست و بیان داشت: بررسی علل و ریشه‌های مطرح شدن موضوع وحدت، تبیین نقش شهید مفتح به عنوان استادحوزه و دانشگاه در موضوع وحدت، تشریح دیدگاه‌های منادیان وحدت در حوزه و دانشگاه، بررسی رسالت‌های مشترک حوزه و دانشگاه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، داخلی و بین المللی، بررسی و نقد عملکرد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و همچنین بررسی موانع و مشکلات وحدت از جمله موضوعاتی هستندکه لازم است در این دبیرخانه با حضور اساتید حوزه و دانشگاه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرند.

محمدباقر محسنی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوی در ابتدای این همایش اذعان داشت: یکی از پدیده‌های دشمن شکن و جاویدان انقلاب اسلامی پدیده وحدت حوزه و دانشگاه است که به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی بر مذاق دشمنان هیچ‌گاه گوارا نبوده و نخواهد بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز وظیفه ما دانشگاهیان و فضلای حوزه است که با وحدت و هماهنگی هرچه بیشتر در پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه و انقلاب قدم های عملی برداریم و خواسته‌های قلبی امام راحل را تفسیر کنیم.

گفتنی است، در این همایش 15 مقاله توسط طلاب، اساتید و دانشجویان دانشگاه ها و دانشکده های مختلف شهرستان ارائه و از فعالان مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه شهرستان خوی تقدیر شد./938/پ202/س
ارسال نظرات