۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۱۹۳۷۱

کنگره ملی امام سجاد ‌برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ ‌کنگره ملی امام سجاد(ع) امروز با حضور استادان حوزه و دانشگاه در آستانه مبارکه امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر برگزار شد.
امام سجاد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در مراسم آغاز به کار کنگره امام سجاد(ع) که در آستانه امامزاده ابراهیم بابلسر برگزار شد، از ارسال 35 مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش اشاره کرد و گفت: با بررسی های به عمل آمده از سوی کمیته علمی پنج مقاله به عنوان برتر انتخاب شد.

وی
با اشاره به موضوعات فراخوان مقاله کنگره امام سجاد(ع)‌ تصریح کرد: سیره علمی و عملی امام سجاد(ع)، فضایل و مناقب امام سجاد(ع)، نقش امام سجاد(ع) و قیام کربلا، نقش امام سجاد(ع) در تداوم قیام عاشورا، دعا در سیره علمی امام سجاد(ع)، نقش امام سجاد(ع) در گسترش و تعمیق دعا در میان مسلمانان، معرفی رساله الحقوق امام سجاد(ع)، نگاه تربیتی امام سجاد(ع) در رساله الحقوق و جایگاه صحیفه سجادیه در فرهنگ شیعه از جمله موضوعات این کنگره ملی است. 

حجت الاسلام سهرابی افزود: نقد و بررسی ترجمه‌های صحیفه سجادیه، امام سجاد(ع) و خلفای بنی‌امیه، اوضاع سیاسی اجتماعی شیعه در دوره‌ امامت امام سجاد(ع)، جریان‌شناسی سیاسی اجتماعی و فرهنگی امام سجاد‌(ع)، قیام‌‎های عصر امامت امام سجاد(ع) و معرفی امامزادگان از نسل امام سجاد(ع) در مازندران از دیگر موضوعات مطرح شده در این کنگره بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به برگزاری اهمیت این کنگره خاطرنشان کرد: این کنگره با هدف تبیین نقش حضرت امام سجاد(ع) در وقایع کربلا و برملا ساختن دسیسه‌ها و ظلم‌های وارد شده به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، انتقال پیام عاشورا به مردم، سیری در عبادت سیدالساجدین حضرت امام زین العابدین(ع) و الگوبرداری از آن امام همام برگزار می‌شود.

وی با بیان این که تاکنون دو
کنگره امام باقر‌(ع) و امام سجاد(ع) در مازندران برگزار شد، خاطرنشان کرد: در سال های آینده نیز کنگره دو امام معصوم دیگر مدفون در قبرستان بقیع نیز در استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سهرابی، برگزاری این چنین کنگره هایی را زمینه ساز شناخت جامعه با تلاش های امامان معصوم(ع) در جهت حراست از ارزش های اسلامی دانست و تصریح کرد: همه متولیان فرهنگی و دینی کشور باید تلاش کنند مظلومیت ائمه را برای مردم بازگو کنند./950/پ202/س

ارسال نظرات