۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۱۹۳۸۲

گردهمایی استادان حوزه و دانشگاه‌های ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه گردهمایی استادان حوزه و دانشگاه‌های ارومیه در مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی برگزار شد.
وحدت حوزه و دانشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، روز گذشته در گردهمایی اساتید حوزه و دانشگاه های ارومیه با تبیین جایگاه وحدت حوزه و دانشگاه در تعالی نظام اسلامی تاکید کرد: حوزه و دانشگاه دو بال نظام اسلامی است که باید در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب، اجرای فرامین الهی، احیای شعائر دینی، سعادت و سلامت بشریت تلاش کنند.

وی اظهار داشت: مبحث وحدت حوزه و دانشگاه ایده الهی است که باید به حاکمیت افکار و اندیشه های الهی در این دو نهاد علمی دینی منتهی شود.

خطیب جمعه میاندوآب، حوزه‌های علمیه را مادر معنویت در جامعه اعلام و خاطرنشان کرد: دنیای امروز تشنه معارف دینی است بنابراین حوزه و دانشگاهها باید با برنامه ریزی دقیق در پی بسط و گسترش معارف اسلامی در جهان باشند.

وی وحدت حوزه و دانشگاه را از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب خواند و ابراز امیدواری کرد: روزی حوزه بتواند با تدوین کتب علوم انسانی و تولید فکر و اندیشه نیازهای معنوی دانشگاه‌ها را تامین کند و افکار و اندیشه‌های ناب اسلامی را جایگزین اندیشه‌های برگرفته از فرهنگ غرب کند.

حجت الاسلام قهرمانی با ابراز تاسف گفت: هنوز شاهد غرب‌گرایی در دانشگاه‌ها هستیم که امیدواریم با حضور هر چه بیشتر روحانیت و تعامل حوزه و دانشگاه بتوانیم دانشگاه‌ها را از نظر معارف اسلامی و دینی سیراب کنیم.

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: روحانیت باید ببش از پیش در تحقق وحدت حوزه و دانشگاه ایفای نقش کنند تا شاهد شکوفایی و تعالی هر دو نهاد علمی ـ معنوی در کشور و جهان باشند.

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: نهادهای فرهنگی و دینی دانشگاه‌ها همچون جهاد دانشگاهی، نهاد نمایندگی رهبری باید نسبت به این اقدام عمل کنند، حوزه نیز در صورت نیاز می‌تواند نیاز این جلسات را به لحاظ استادان فرهیخته تأمین کند.

در ادامه این گردهمایی علی ظهری، رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی نیز بر ضرورت استحکام وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد.

گفتنی است، گردهمایی اساتید حوزه و دانشگاه‌های ارومیه در مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی برگزار شد./936/پ202/س

ارسال نظرات