۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۱۹۴۰۱
نوری المالکی:

حضور منافقین و گروهک پژاک در عراق غیر قانونی است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق، حضور گروهک های تروریستی منافقین و پژاک در این کشور را غیر قانونی خواند.
نوري المالکي نخست وزير عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، نوری المالکی، نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی که امروز در بغداد برگزار شد حضور منافقین در این کشور را غیرقانونی توصیف کرد و گفت: منافقین از سوی مجامع بین الملل در لیست گروه های منافقین حضور دارد و حضور گروه تروریستی مغایر قانون اساسی عراق است.

وی با اشاره به تشابه منافقین با گروه پژاک افزود: سایر گروه های تروریستی نیز مشمول این قاعده بوده و گروهک تروریستی پژاک نیز حق حضور در عراق را ندارد.

المالکی تصریح کرد: گروهک منافقین یکی از شهرهای عراق را اشغال کرده و حتی به ما اجازه داده نمی شود که به اردوگاه الاشرف که جزئی از خاک عراق است، وارد شویم.

نخست وزیر عراق از تمدید مدت حضور منافقین در این کشور خبر داد و تاکید کرد: ما بر اخراج منافقین در پایان سال جاری میلادی اصرار داریم، ولی دبیرکل سازمان ملل از ما خواست تا حضور عناصر این گروهک را تا 6 ماه دیگر تمدید کنیم.

وی ادامه داد: ما با این درخواست موافقت کرده ایم، به شرطی که نیمی از منافقین در پایان سال جاری اردوگاه الاشرف را ترک کنند.

نوری المالکی در پایان سخنان خود اظهار داشت: گروهک منافقین حتی با طرح سازمان ملل نیز مخالف هستند و باید مجددا تاکید کنیم که حضور چنین گروهکی در عراق کاملا غیرمشروع است./980/ب902/گ
ارسال نظرات