۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۹۴۲۴
در پی صدور حکم بازداشت معاون رئیس جمهور عراق؛

مجلس اعلای اسلامی عراق ملت و گروه های سیاسی را به حفظ آرامش فراخواند

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی مجلس اعلای اسلامی عراق از ملت و گروه های سیاسی کشور خواست آرامش خود را حفظ کرده و از تنش دوری جویند.
شيخ حميد معله خطيب جمعه كاظمين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حمید معله، سخنگوی مجلس اعلای اسلامی عراق در گفت وگو با خبرگزاری الفرات نیوز با اشاره به گسترش نزاع و درگیری های سیاسی در پی صدور حکم بازداشت معاون رئیس جمهوری این کشور به اتهام حمایت از گروه های تروریستی گفت: گروه های سیاسی باید آرامش خود را حفظ کرده و این اجازه را به دادگاه بدهند که به این پرونده رسیدگی کند.

وی افزود: گروه های سیاسی بهتر است عقلانیت خود را حفظ کرده و هر حکمی که از سوی دادگاه علیه معاون رئیس جمهور صادر می شود را با جان و دل بپذیرند.

حجت الاسلام معله همگان را به آرامش دعوت کرد و اظهار داشت: دعوت به آرامش و مذاکره هیچ تنافی با بررسی پرونده های تروریستی و فساد ندارد و دستگاه های قضایی باید وظیفه خود را در این مورد به خوبی انجام دهند.

سخنگوی مجلس اعلای اسلامی بر لزوم عدالت محوری در پرونده های قضایی تاکید کرد و ادامه داد: مجلس اعلای اسلامی از استیضاح شخصیت های مختلف در پارلمان حمایت می کند به شرطی که این استیضاح به قصد انتقام گرفتن نباشد، این مجلس همچنین بر لزوم حمایت از دستگاه قضایی تاکید کرده و از قاضیان می خواهد تا عدالت را رعایت و حق را به صاحبان آن بازگرداند.

این عالم عراقی تاسیس اقلیم را حقی قانونی برشمرد و تصریح کرد: نظام فدرالیسم و تاسیس اقلیم حقی کاملا قانونی است، اما این امر باید به شیوه صحیح انجام گیرد و نباید موفقیت و دست آوردهایی که کشور بدست آورده است را تحت الشعاع قرار دهد.

وی بیان داشت: دیدگاه مجلس اعلای اسلامی در قبال مسائل مختلف کاملا روشن است و با چشمان باز به بیان نظرات خود می پردازد، امری که بسیاری از گروه ها با آن بیگانه اند و نمی تواند مواضعی نظیر مواضع مجلس اعلا اتخاذ کنند.

شیخ حمید معله در پایان سخنان خود از سیاست دشمن دانستن طرف مقابل به شدت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی از گروه ها و شخصیت ها اعتقاد دارند هر که با آنان همراه نباشد پس دشمنشان است، این سیاست به هیچ وجه قابل قبول نبوده و این اجازه را به آنها نمی دهد که بتوانند دیدگاه های صحیحی داشته باشند.

گفتنی است صدور حکم بازداشت طارق الهاشمی، معاون رئیس جمهور عراق به اتهام حمایت و دست داشتن در عملیات تروریستی، موجی از تنش را در این کشور به دنبال داشت.

طارق الهاشمی به فراکسیون العراقیه که به شدت از سوی آل سعود و بعثی ها مورد حمایت قرار می گیرد، تعلق دارد./980/ب902/گ
ارسال نظرات