۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۱۹۴۹۲
مقتدی صدر:

آمریکا در انفجارهای تروریستی بغداد دست دارد

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق، آمریکا را به دست داشتن در انفجارهای تروریستی خونین روز گذشته بغداد متهم کرد.
مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پیامی، آمریکا را عامل انفجارهای خونین روز گذشته بغداد عنوان کرد.

وی در این پیام ضمن محکومیت انفجار خونین روز گذشته بغداد که منجر به شهادت و زخمی شدن 165 شهروند عراق شد اظهار داشت: آنچه روز گذشته در پایتخت عزیزمان بغداد رخ داد دل بنده را به شدت به درد آورد، این انفجارهای تروریستی کاملا آمریکایی بوده و تحت پوشش بین المللی و سکوتی جهانی انجام گرفت.

سید مقتدی صدر نزاع گروه های سیاسی را یکی دیگر از عوامل فاجعه روز گذشته خواند و افزود: نزاع و درگیری سیاستمداران به بحرانی شدن وضعیت امنیتی کشور منجر شد. ناامنی در عراق با حوادث مدیترانه و بحران امنیتی در داخل و خارج کشورهای منطقه همزمان شده است.

رهبر جریان صدر ملت عراق را تنها قربانی این درگیری ها دانست و تصریح کرد: بی توجهی سیاستمداران و حاکمان به مردم سبب رخ دادن انفجارهای تروریستی در عراق می شود و این مردم هستند که بر اثر این حوادث قربانی می شوند.

وی در بخش پایانی پیام خود اظهار داشت: در حالی که سرزمین عراق سرشار از ثروت و علم و معرفت است، متاسفانه شاهد آن هستیم که ده ها تن از شهروندان به شهادت می رسند، مجروح می شوند و آمار ایتام و فقر رو به صعود می رود.

گفتنی است در 18 انفجار تروریستی که روز گذشته در مناطق غالبا شیعه نشین بغداد رخ داد 68 تن شهید و بیش از 197 تن دیگر زخمی شدند.

کارشناسان اعتقاد دارند هم زمانی این انفجارهای خونین با خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی و صدور حکم بازداشت طارق الهاشمی، معاون نخست وزیر عراق به اتهام دست داشتن در جنایت های تروریستی، پیامی آشکار از سوی مخالفان نظام سیاسی عراق برای ناامن جلوه دادن این کشور است./980/ب902/گ
ارسال نظرات