۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۱۱۹۵۲۷
در اعتراض به هتک حرمت مساجد؛

علما و نمازگزاران جمعه شهرهای مختلف بحرین راهپیمایی کردند

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه و نمازگزاران جمعه شهرهای مختلف بحرین در اعتراض به هتک حرمت مساجد از سوی آل خلیفه راهپیمایی کردند.
علما و نمازگزاران جمعه شهرهای مختلف بحرین راهپیمایی کردند راهپيماي علماي شيعه بحرين در اعتراض به هتک حرمت مساجد راهپيماي علماي شيعه بحرين در اعتراض به هتک حرمت مساجد راهپيماي علماي شيعه بحرين در اعتراض به هتک حرمت مساجد راهپيماي علماي شيعه بحرين در اعتراض به هتک حرمت مساجد راهپيماي علماي شيعه بحرين در اعتراض به هتک حرمت مساجد راهپيماي علماي شيعه بحرين در اعتراض به هتک حرمت مساجد راهپيماي علماي شيعه بحرين در اعتراض به هتک حرمت مساجد
به گزارش خبرگزاری رسا، جمع کثیری از علما، طلاب علوم دینی، سیاستمداران و نمازگزاران جمعه پس از برگزاری نماز جمعه در مسجد امام صادق (ع) شهر دراز به راهپیمایی پرداخته و تجاوز آل خلیفه به مساجد را محکوم کردند.

در این راهپیمایی که از سوی شورای اسلامی علما برگزار شد آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، علامه سید عبدالله الغریفی، خطیب جمعه قفول، حجت الاسلام سید مجید مشعل، رئیس شورای علمای اسلامی و حجت الاسلام شیخ علی رحمه، معاون رئیس شورای علمای اسلامی بحرین در این راهپیمایی حضور داشتند.

حجت الاسلام سید محمد غریفی از علمای شیعه در این راهپیمایی به سخنرانی پرداخت و خطاب به آل خلیفه گفت: ما را به قتل رساندید، شکنجه کردید، زندانی ساختید، حرمت ها را زیرپا گذاشتید و به مقدسات تجاوز کردید تا ما را خوار و ذلیل کرده و به شما تعظیم کنیم، لیکن این ملت همچنان ثابت قدم مانده و استوار باقی می ماند و شعار «هیهات منا الذله» را سر خواهد داد.

وی افزود: حکومتی که به حرمت ها و نوامیس تجاوز کرده، مساجد را ویران ساخته و به کشتار شهروندان می پردازد سزاوار ماندن نیست. ملت نیز بر همین اساس بپا خاسته و گرانبهاترین چیز خود را در راه دفاع از حرمت ها و نوامیس و مقدسات تقدیم کردند.

این عالم شیعه تصریح کرد: علما نیز در این قیام با ملت یکصدا شده و با شعار «جان خود را تقدیم اسلام می کنیم» در برابر ظلم و دیکتاتوری ایستاده اند.

این راهپیمایی تنها به شهر دراز منحصر نمی شد، بلکه نمازگزاران شهرهای مختلف نیز پس از ادای نماز جمعه به خیابان ها آمده و خشم و نفرت شدید خود را از تخریب و تجاوز نیروهای آل خلیفه به مساجد اعلام کردند.

گفتنی است نیروهای امنیتی آل خلیفه که در ماه های گذشته با همکاری نیروهای سعودی به تخریب مساجد و حسینیه های شیعیان پرداختند، هم اکنون نیز این جنایت را از سرگرفته و حتی به نمازگزارانی که در مساجد ویران شده به اقامه نماز جماعت می پردازند، رحم نکرده و به سوی آنان حمله می کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات