۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۱۹۵۵۵
امام جمعه اندیمشک:

باید در راستای وحدت اصولی حوزه و دانشگاه تلاش جدی کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک خواستار برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه در راستای تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه شد و اظهار داشت: باید در راستای وحدت اصولی حوزه و دانشگاه تلاش جدی کرد.
وحدت حوزه و دانشگاه
حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح و نام‌گذاری این روز به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه، به دسیسه های غرب نسبت به منحرف کردن حوزه و دانشگاه از مسیر واقعی خود اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان با ترور و شهادت شخصیت های برجسته و مدرسان حوزه و دانشگاه و همچنین با ایجاد فضای تبلیغاتی مسموم و اختلاف، خصومت و دشمنی خود را با این دو مرکز اثر گذار علمی و دینی ثابت کرده است.

وی به نقش تأثیر گذار حوزه و دانشگاه در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: حوزه و دانشگاه در اوایل انقلاب با جهت دهی صحیح به حرکت مردم توانستند انقلاب اسلامی ایران را به سر منزل مقصود هدایت کنند و این دو نهاد علمی و پژوهشی در سال های پس از پیروزی انقلاب نیز دستاوردها و افتخارات زیادی را برای جامعه اسلامی به همراه آورد.

حجت الاسلام خدامی با اشاره به وابستگی حوزه و دانشگاه در نظام اسلامی، بیان داشت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها در حکومت اسلامی به یکدیگر وابسته هستند؛ چرا که با اهداف مشترک خود در راه افزایش اقتدار ایران اسلامی در زمینه های علمی، اجتماعی، سیاسی و دینی در حال حرکت اند. برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه در راستای وحدت اصولی حوزه و دانشگاه سبب انسجام بیش تر این دو نهاد علمی در جامعه و پیشرفت روز افزون کشور در عرصه های مختلف بین اللملی خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نقطه عطف بزرگی بود که در تحقق آن سه عامل مهم وحدت کلمه، دین و نقش روحانیت متعهد با رهبری قاطع امام راحل (ره) نقشی محوری داشته است.

امام جمعه اندیمشک اظهار داشت: همه آحاد مردم به ویژه طلاب و دانشجویان با وحدت خود می توانند دشمنان نظام اسلامی را ناامید و مأیوس کنند؛ چرا که وحدت حوزه و دانشگاه سبب تحکیم پایه‌های انقلاب و ترویج هر چه بیشتر الگوی حکومت اسلامی می شود./9465/ت303/ص
ارسال نظرات