۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۱۹۵۷۵

قرضاوی قیام ملت های عرب به جز بحرین را اسلامی خواند

خبرگزاری رسا ـ رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین، قیام ملت های عربی به جز بحرین را اسلامی توصیف کرد.
يوسف قرضاوي رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمين
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین که به دشمنی با شیعیان خصوصا جمهوری اسلامی ایران شهرت دارد در خطبه های نماز جمعه روز گذشته منامه قطر بار دیگر به ملت بحرین بی اعتنایی کرد و گفت: اسلام در مصر، تونس و مغرب پیروز شد و در یمن و سوریه نیز به پیروزی خواهد رسید، اسلام در همه این کشورها بلند مرتبه است.

وی که در مسجد محمد بن عبدالوهاب که در روزهای گذشته توسط امیر قطر افتتاح شد و انتقادات فراوانی مبنی بر گرایش حکومت به وهابیت را برانگیخت، سخنرانی می کرد از تشکیل دولت در تونس سخن گفت و افزود: برقراری ثبات و تفاهم در تونس و انتخاب رئیس جدید را به ملت این کشور تبریک می گویم و امیدوارم که اسلام گرایان، کمونیست ها وسکولارها بتوانند به دور از اختلافات فکری که کشور را به ویرانی سوق می دهد به زندگی بپردازند.

قرضاوی در حالی که هیچ سخنی از ملت بحرین به میان نیاورد بر لزوم یکپارچگی گروه های ملی در کشورهای عربی تاکید کرد و اظهار داشت: از همه گروه ها ملی و سیاسی کشورهای عربی می خواهم تا یکپارچه شده و به ساخت کشورشان مشغول شوند، سکولارها نیز تا زمانی که به دشمنی با دین نپردازند می تواند آزادانه زندگی کنند، اما اگر دشمنی خود با دین را نشان دادند مورد غضب و نفرتمان قرار خواهند گرفت.

این عالم سنی افراطی که بارها از کشتار ملت بحرین توسط نیروهای سپر جزیره حمایت کرده است، یکپارچه شدن کشورهای عربی را ضروری دانست و تصریح کرد: دولت های عضو همکاری عربی باید یکپارچه شده و به یک دولت عربی بزرگ تبدیل شوند تا با ارتش و نیروهای امنیتی یکپارچه به یاری کشورهای عربی که به کمک های این نیروها نیازمنده هستند، بشتابند.

گفتنی است شیخ یوسف قرضاوی پس از جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی که به شکست ذلت بار صهیونیست ها منجر شد و افتخار بزرگی را برای مسلمانان بوجود آوردند، مواضع بسیار دشمنانه ای را علیه شیعیان اتخاذ کرد.

وی بارها علیه جمهوری اسلامی ایران موضع گرفته، حزب الله را حزب شیطان توصیف کرده و در جریان قیام ملت بحرین از سرکوب این قیام و کشتار مردم بی گناه و بی دفاع بحرین به شدت حمایت کرده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات