۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۱۹۶۳۱
عضو مجلس خبرگان رهبری:

طلاب مراقب باشند در دام تکلیف تراشی بیهوده نیفتند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری در جمع روحانیان وطلاب مرکز جامع علوم اسلامی با اشاره به فراز «و اکفنی ما یشغلنی الاهتمام به» از دعای بیستم صحیفه سجادیه گفت: شما حوزویان مراقب باشید با بهانه‌های کوچک و تکلیف‌تراشی بیهوده از درس و بحث غافل نشوید.
آيت الله حسيني بوشهري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکشنبه، چهارم دی در جمع روحانیان و طلاب مقطع سطح مرکز جامع علوم اسلامی با اشاره به این که امام سجاد(ع) از ذکر صلوات در دعاهای خود بسیار استفاده می‌کردند، ابراز داشت: آن حضرت با توجه به شرایط اجتماعی زمان خود و در مقابله با توطئه معاویه که در صدد دفن نام پیامبر بود ذکر صلوات را در دعاهای خود زیاد بکار می‌بردند.

وی با بیان این که پشت پرده سبّ حضرت علی(ع) برداشتن نام پیامبر اکرم(ص) از جامعه اسلامی بود، اظهار داشت: امام سجاد(ع) در شرایط خفقان زمان خود با ذکر نام پیامبر و اهل بیت(ع) بهترین راه را برای حفظ و احیای معصومین در جامعه انتخاب کردند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فراز «و اکفنی ما یشغلنی الاهتمام به» از دعای بیستم صحیفه سجادیه گفت: شما حوزویان مراقب باشید با بهانه‌های کوچک و تکلیف تراشی بیهوده از درس و بحث غافل نشوید و حتما این فراز را بعد از نمازهایتان بخوانید تا با الگوگیری از آن از تکالیف اصلی باز نمانید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: عمر و زمان روحانیان و طلاب باید در کارهای اساسی صرف شود و در صورتی که تکلیف بر انسان معین نشده از کارهای جزئی بپرهیزید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فراز «واستعملنی بما تسئلنی غدا عنه» اظهار داشت: برخی از مردم که به سخنان روحانیان گوش داده‌اند فردای قیامت از روحانیان جلوتر قرار می گیرند و حوزویان در مرحله پاسخ گویی معطل می‌مانند.

وی با بیان این کنه استفاده مفید از عمر، چگونگی کسب روزی و ارتباط با اهل بیت(ع) از سوالاتی است که فردا از ما می پرسند، خطاب به طلاب توصیه کرد: مراقب نشاط جوانی خود باشید و نگذارید عمرتان تلف شود و بدانید بعد از گذشت چند سال، رفتن به کلاس برایتان سخت خواهد شد./921/پ203/ع

ارسال نظرات