۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۱۹۶۴۵
حماسه عاشورایی(1)/عضو مجلس خبرگان رهبری:

9دی روز تجلی هویت انقلابی و اسلامی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، 9 دی را روز تجلی هویت و ماهیت انقلابی و اسلامی ملت بزرگوار ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: مردم با حضور پرشور و حماسی خود در صحنه ضمن عمل به وظیفه دینی، ضربه بزرگی به فتنه گران و دشمنان داخلی و خارجی نظام زدند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، 9دی را از روزهای سرنوشت ساز و تاریخی در انقلاب اسلامی ایران ذکر کرد.

وی گفت: در روز نهم دی ماه سال 88 بعد از اینکه جریان فتنه و فتنه گران تا جایی که می توانستند فتنه گری کردند و در مقابل نظام، ولایت و ارزش های دینی ایستادند و مرتکب اشتباهات فاحش و غیر قابل بخشش شدند و اهانت به مقدسات را شروع کردند، مردم انقلابی، در صحنه و ولایی و پایبند به اسلام برای اینکه درس فراموش نشدنی دیگری به بدخواهان و اذناب داخلی استکبار داده باشند در این روز به صورت هماهنگ در اقصی نقاط کشور اسلامی بار دیگر در صحنه حاضر شده و با ابراز انزجار از مخالفان نظام و فتنه گران، پیوند ناگسستنی خود را با نظام مقدس اسلامی، آرمان های امام و مقام معظم رهبری نشان دادند.

وی با بیان اینکه در این روز ملت با شعارهای برخاسته از شعور، پایبندی خود را به مقدسات دینی نشان دادند، تاکید کرد: در این روز بزرگ در سراسر کشور اجتماعات عظیم برای ابراز تنفر و انزجار نسبت به بدخواهان اسلام و نظام برگزار شد و بار دیگر یکپارچگی و انسجام ملت به منصه ظهور رسید.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی 9 دی را روز تجلی هویت و ماهیت انقلابی و اسلامی ملت بزرگوار ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: مردم با حضور در صحنه، هم به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل کردند و هم بار دیگر استعمار و استکبار خارجی و صهیونیسم و ایادی آنها را از ایجاد شکاف در بین صفوف ملت مایوس و نا امید و ضربه فراموش نشدنی به آنها وارد کردند.

وی ادامه داد: آنچه که مشهود است و با کمترین تحلیل می توان به آن رسید این است که ملت مسلمان ایران در اثر تبعیت از اسلام ناب و روحانیت همیشه در صحنه و به ویژه مقام معظم رهبری و با حفظ بصیرت و بیداری در تمام صحنه ها به بهترین نحو ممکن وظیفه خود را تشخیص می دهند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: مردم متعهد ما به خاطر تکلیف محوری و متدین بودن هر جا که احساس وظیفه و نیاز کنند در میدان حاضر می شوند و خود را مکلف می دانند تا مرض های روحی و خودباختگی های استکبار و ایادی شان را به آنها نشان دهند.

وی بیان داشت: در نهم دی ماه 88 این مساله به وضوح نمایان شد و ملت عزیز و وفادار ایران اسلامی هم ماهیت انقلابی اسلامی خود را به منصه ظهور رساندند و هم تو دهنی محکمی به دشمنان و فتنه گران زدند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ابراز داشت:‌‌ امیدواریم بدخواهان، کینه توزان و دشمنان سر عقل آمده و درصدد تکرار اشتباهات سابق نباشد تا بیش از این خود را در نظر جهانیان ذلیل و خوار نکند.

وی اضافه کرد: دشمنان اگر بخواهند در مقابل دنیای جهان اسلام بایستند، در برهه مهم و حساس کنونی، مسلمانان با سرمشق گیری و الگوپذیری از انقلاب ایران در مقابل همه هستی و داشته های استکبار خواهند ایستاد و آنها را به خاک مذلت خواهند نشاند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر خدمت رسانی بیشتر مسؤولان به مردم، بیان داشت: وقتی مردم در مقاطع مختلف به بهترین شکل پایبندی خود را به نظام ابراز کرده و در مقابل تهدیدات و تحریم ها به بهترین شکل ممکن مقاومت به خرج می دهند وظیفه مسؤولان نظام و کسانی که عهده دار امری از امور جامعه اسلامی هستند سنگین تر می شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: این امر می طلبد در حد توان و با تمام وجود برای خدمت رسانی، استقرار عدالت و از بین بردن تبعیض های احتمالی در همه شؤون زندگی فردی و اجتماعی جامعه اسلامی تلاش کنند تا ضمن رفع محدودیت ها و فقر زمینه را برای خدمت به مردم بیشتر آماده نمایند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات