۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۱۱۹۷۰۵

مدیرحوزه علمیه استان قم خواستار تقویت مرکز تخصصی حدیث شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان قم اظهار داشت: وضعیت موجود شایسته حوزه علمیه استان قم نبوده و باید زودتر از اینها مراکز حدیثی قوی تر با دایره کاری وسیع تر را ایجاد و راه اندازی می کردیم.
حجت الاسلام احمد فرخ فال
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد فرخ فال مدیرحوزه علمیه استان قم در مراسم معارفه مدیر جدید مرکز تخصصی علوم حدیث که عصر یکشنبه در ساختمان مرکزتخصصی علوم حدیث برگزارشد، بیان داشت: حوزه علمیه باید قرآن را که ثقل اکبر است با استفاده از کلمات نورانی اهلبیت (ع) که ثقل اصغرند حفظ کند.

وی افزود: اهل بیت(ع) نزدیکترین افراد به وحی و احادیث آنها بهترین بیان برای قرآن است، ازاین رو فقه شیعه که از کلمات این ناطقان و مفسران واقعی قرآن وحاملان وحی بهره می برد، قوی ترین فقه تاریخ اسلام است.

مدیر حوزه علمیه استان قم اظهار داشت: مشکلات ایجادشده در دنیای اسلام به دوران پس از رحلت پیامبر (ص) و تلاش دشمنان جهت سوزاندن و محو احادیث آن حضرت بازمی گردد، اما سعی آنها بی نتیجه ماند و معارف قرآن با بیانات معصومین(ع)، سینه به سینه منتقل شده و وعده خداوند برحفظ کتاب مقدسش تحقق یافت.

حجت الاسلام فرخ فال تصریح کرد: نقش مراکز حدیثی، حفظ و حراست از احادیث اهل بیت(ع) است تا این میراث ماندگار همچنان باقی و از هر انحرافی مصون بماند.

وی تأکید کرد: وضعیت موجود شایسته حوزه علمیه استان قم نبوده و باید زودتر از اینها مراکز حدیثی قوی تر با دایره کاری وسیع تر را ایجاد و راه اندازی می کردیم./912/پ202/ص
ارسال نظرات