۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۱۹۷۸۹
خطیب جمعه ماکو:

حضور مردم در حماسه 9 دی تفکر پوشالی استکبار جهانی را به چالش کشید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماکو با بیان این‌که حضور مردم در حماسه نهم دی تفکر پوشالی استکبار جهانی را به چالش کشید، گفت: حماسه 9دی میثاق مجدد ملت ایران با ارزش‌های ولایی است.
مراسم بزرگداشت 9 دي
حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این‌که، مردم، ایدئولوژی برخاسته از مفاهیم قرآنی و رهبری حکیمانه سه رکن اصلی تئوری انقلاب اسلامی ایران است، اضافه کرد: در حماسه 9 دی مردم و ملت ایران بار دیگر ماهیت انقلاب اسلامی در لبیک به ندای مقام معظم رهبری که اندیشه ای برگرفته از متون دینی و اسلامی دارد به نمایش گذاشتند.

وی عوامل نقش آفرین در فتنه 88 را به دو گروه درونی و بیرونی تقسیم کرد و افزود: عوامل خارجی همان دست‌ها و افکار پلیدی است که در همه حال تعالی انقلاب اسلامی ایران را بر ضرر منافع مادی و موقعیت پوشالی خود می دانند.

این مسؤول با بیان اینکه در حواث زمینه ساز فتنه 88 باید میان فتنه گران و فتنه زدگان تفاوت های جدی قائل شد، خاطرنشان کرد: برخی افراد و خواص عملا در این حوادث بازیچه برخی از فتنه‌گران شدند و این مهم از نبود معرفت کافی و سست عنصری در پایبندی به ارزش‌های ولایی نشات می‌گیرد.

حجت الاسلام رنجبری در ادامه یادآور شد: آنچه می‌تواند بزرگداشت و تبیین این حماسه ملی و دینی را از مرحله شعارزدگی که دور سازد، نگاه عمیق و ژرف به پیام‌های جاری در حوادث قبل و پس از حماسه 9 دی است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه ملت ایران در صحنه‌های حساس در بیش از 30 سال تحقق انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: مردم فهیم، بصیر، ولایی و دینمدار ملت ایران با نیازسنجی‌های مدبرانه خود هر جا که نیاز دیده‌اند در صحنه‌های حساس حضور یافته و برنامه‌های استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه میان انقلاب و مردم را خنثی کرده‌اند./936/ت303/س
ارسال نظرات