۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۱۹۷۹۰
اندیشمند اسلامی مصر:

بهبود روابط میان ایران و مصر منطبق با مصالح امت است

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند اسلامی مصر، بهبود روابط این کشور با ایران را منطبق با مصالح امت اسلامی توصیف کرد.
محمد سليم العوا انديشمند اسلامي مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، محمد سلیم العوا، اندیشمند اسلامی مصر که از وی به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور یاد می شود، روز گذشته در همایشی که در شهر بورسعید برگزار شد روابط مصر و جمهوری اسلامی ایران را بسیار مطلوب توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران و مصر کشورهایی اسلامی هستند، گفت: درست است که ما با ایران در مذهب اختلاف داریم و از یک مذهب پیروی نمی کنیم، اما هر دو کشور اسلامی هستند و مشکلی با هم ندارند.

العوا افزود: روابط مطلوب مصر با ایران کاملا منطبق با مصالح امت اسلامی است و همگان باید این موضوع را درک کنند.

این اندیشمند مصری بر لزوم اتحاد و یکپارچگی مسلمانان تاکید کرد و اظهار داشت: اختلاف های فکری میان ایران و مصر امری بسیار طبیعی است، این اختلاف نمی تواند مانعی در بهبود و گسترش روابط این دو کشور باشد، زیرا امت اسلامی در مسائل اساسی باید وحدت را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند و اختلاف در مذهب و اندیشه را عاملی برای جدایی و تفرقه قلمداد نکنند.

وی ایستادگی امت در برابر فتنه انگیزان را خواستار شد و تصریح کرد: همه مسلمانان باید با وحدت و قدرت در برابر کسانی که درصدد ضربه زدن به امنیت امت هستند، ایستادگی کرده و در زمینه های سیاسی و اقتصادی با هم در تعامل و همکاری باشند تا امت اسلامی به سمت پیشرفت گام بردارد./980/ب902/گ
ارسال نظرات