۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۱۹۷۹۷
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز:

کسانی که در امتحان ولایتمداری مردود شدند دیگر جایی در میان ملت ندارند

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: نهم دی ماه 88 نمایش قدرت، بصیرت و شجاعت ملت ایران و تجلّی خدامحوری و ولایت باوری مردم ایران بود.
حجت الاسلام احمد سالک سخنگوي مجمع روحانيت مبارز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تاریخ ملت سرافراز ایران اسلامی مملو از رشادت ها، جان فشانی ها و ایستادگی ها برای حفظ دین مبین اسلام است، بی شک نهم دی ماه سال 88 نیز از حماسه های همیشه بیدار ملت ایران می باشد که در تاریخ جاودانه شد چرا که ملت ایران بار دیگر یک صدا، یک دست و یک هدف در جای جای جمهوری اسلامی ایران فریاد « مرگ بر ضد ولایت فقیه » را سر داد، از این رو برای شناساندن هر چه بیشتر ابعاد فتنه 88 و حماسه نهم دی ماه گفتگویی را با حجت الاسلام احمد سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز داشتیم که تقدیم خوانندگان محترم خبرگزاری رسا می شود.

رسا ـ ابتدا درباره ابعاد مختلف فتنه سال 88 توضیحی بفرمایید؟
فتنه سال 88 مقدمه ای دارد که ما در این گفتگو به این مقدمه اشاره ای مختصر می کنیم، در طول 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی این نظام مقدس شاهد سه فتنه بزرگ بود.

فتنه اول مربوط به زمان بنی صدر است. او و حلقه اطرافیانش که متشکل از سلطنت طلبها، حزب توده و جریان های دیگر بود، غائله 14 اسفند سال 59 را رقم زدند که خوشبختانه با حضور مردم در صحنه، نخستین فتنه پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاموش شد. عاقبت این کار نیز تصویب بی کفایتی بنی صدر برای سمت ریاست جمهوری و عزل آن از سوی امام خمینی(ره) است.

فتنه دوم در سال 78 بود، گرچه این فتنه از دانشگاه کلید خورد، اما عوامل اصلی آن کسانی بودند که در وزارت کشور و دولت کار می کردند همچون آقای تاج زاده و ابطحی.

فتنه سوم نیز در سال 88 اتفاق افتاد و یک عقبه سنگینی به همراه داشت و این عقبه عبارت بود از هزینه سنگین پارلمان آمریکا، توافق بین آمریکا و سفارتخانه های اروپا و برخی از کشورهای خلیج فارس جهت آموزش انقلاب مخملی و همچنین به کارگیری عناصر داخلی که در فتنه بنی صدر و فتنه 78 حضور داشتند، دعوت از چهره های سیاسی اصلاح طلب همچون ابطحی، مهاجرانی و سایر اشخاص به بهانه فعالیت های علمی و پژوهشی به خارج از کشور و دیدار آنان با بنیاد سوروس از جمله اقدامات استکبار جهانی برای فتنه 88 بود.

این برنامه ریزی ها ده سال طول کشید یعنی از زمان فتنه 78 تا سال 88، فتنه 88 را با یک برنامه مدون و سازمان یافته بسیار قوی کلید زدند به امید آنکه نظام ولایت فقیه را براندازی کرده و نظامی با خواسته آمریکا را تأسیس کنند.

رسا ـ تعبیر حوداث فتنه 88 به بیماری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به چه معنا است؟
یکی از شیوه های جنگ نرم استکبار جهانی تکرار مطلب مورد نظر و القا کردن آن به مردم است، در فتنه 88 نیز شاهد تکرار برخی از کلمات همچون دروغ، تقلب و غیره از سوی موسوی و کروبی بودیم، فضا را به گونه ای ترسیم کردند که برخی ها مسأله تقلب و دروغ را باورکردند در واقع این کار یک بیماری بود که شیوع پیدا کرد. این بیماری رمز اردو کشی به خیابان ها شد، این بیماری دیگر با قرص بهبود نمی شد، بلکه نیاز به یک معجزه الهی داشت که الحمدلله این حرکت سیل آسا و الهی در نهم دی ماه با حضور پرشور و شعور مردم اتفاق افتاد.

رسا ـ چه شاخصه هایی را می توان برای نهم دی ماه ترسیم کرد؟
اولاً این که در کشور، برخی ها در روز هشتم دی ماه حماسه ای را خلق کردند، یعنی حدود 13 استان این کار را انجام دادند و در 14 استان دیگر نیز نهم دی ماه را برای دفاع از حریم ولایت به خیابان ها آمدند، بنابراین هشتم و نهم دی ماه سال 88 نقطه عطف تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی است و بیانگر این است که نسل سوم و چهارم انقلاب، مثل روزهای آغازین با حضور سبز مردم در دفاع از اسلام و ولایت در مقابل دشمنان و استکبار جهانی اعلام موجودیت کردند.

حماسه نهم دی، ماجرایی بود که ملت ایران احساس کرد به اصل ولایت فقیه و کیان اسلام ناب محمدی(ص) حمله شد و وقتی که در ظهر روز عاشورای سال 88 صدا می زدند « مرگ بر اصل ولایت فقیه »، این امر برای مردم آشکار شد که این ها بدنبال قداست شکنی هستند.

این ها با تمام نیرو و تجهیزات خود آمدند که نظام مقدس اسلامی را براندازی و نور خدا را خاموش کنند، اما ملت سرافراز ایران اسلامی، مثل همیشه با حضور در صحنه مصداق آیه ی « یریدون ان یطفئوا نور الله بافواههم و یأبی الله الا ان یتم نوره و لو کره الکافرون » شدند. در واقع نهم دی ماه نمایش قدرت، بصیرت و شجاعت ملت ایران و تجلی خدامحوری و ولایت باوری مردم ایران بود.

رسا ـ مهمترین خواسته مردم در حماسه نهم دی ماه چه بود؟
در نهم دی ماه مهمترین و اساسی ترین خواسته مردم محاکمه سران فتنه بود که بارها نیز ذکر شده است. به نظر من باید به خواسته مردم توجه شود، بی شک اگر در کشور دیگری این فتنه اتفاق می افتاد، حکومت آن کشور در اسرع وقت شورشیان را محاکمه و آنان را از میان بر می داشتند، اما سران فتنه 88 از رحمت جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده کردند.

کاری که تا به الان انجام شده علاوه بر جمع آوری مدارک، برای آقایان موسوی و کروبی بازداشت خانگی اعلام شده و قطع کلیه ارتباطات آنها تا زمانی که دادگاه این دو نفر مشخص شود.

البته عاملان فتنه 88 به چند دسته تقسیم شدند، بخشی از آنها مثل آقای سروش از کشور فرار کردند و بخش دیگری فریب خورده بودند که توبه نیز کردند و عده ای که بیش از 100 نفر هستند دستگیر و محاکمه شدند. منتهی ضرورت دارد، قوه قضاییه اقدام جدی در این باره انجام دهد، چرا که آنها عاملی برای ضربه زدن به 30 سال زحمت امام خمینی(ره) شدند.

رسا ـ آیا احزاب، تشکل ها و جریاناتی که در فتنه 88 مردود شدند می توانند بار دیگر به جامعه بازگردند؟
دنیا، دنیای امتحان است. دنیای کسب قدرت و سلطنت طلبی برای اهل سیاست است، این هایی که در این دنیا مردود شدند، دچار عذاب الهی می شوند، اما نکته قابل توجه این است که کسانی که در این جهان مردود می شوند باز هم در تکاپوی کسب قدرت هستند، ولی نظام مقدس اسلامی با تمام دنیا فرق دارد. کسی که در امتحان الهی مردود شود دیگر جایی در بین مردم ایران ندارد.

ملت ایران بر اساس معیارهای دین اعتماد می کند. در زیارت عاشوراء می خوانیم « اللهم العن العصابة التی جاهدت الحسین و شایعت و بایعت وتابعت علی قتله اللهم العنهم جمیعا » همه کسانی که در فاجعه عاشورا دخیل بودند مورد لعنت خدا قرار گرفتند. در این جا نیز سران فتنه، سکوت کنندگان حوادث 88 ، مؤسسان این حرکت و حتی کسانی که در چندین سال پیش اسباب آمادگی را برای چنین روزی انجام دادند، همه مورد لعنت خدا و نفرت مردم ایران قرار گرفتند، ولی اگر خواهان برگشت به جامعه هستند باید از دو فیلتر عبور کنند. نخست قوه قضاییه، بالاخره اینها باید محاکمه شوند و فیلتر دوم مقبولیت مردم است.

رسا ـ انتخابات پیش رو و فضای سیاسی کشور را چطور تفسیر می کنید و چگونه می توان جلوی این گونه فتنه ها را گرفت؟
یکی از میدان هایی که همیشه مورد امتحان مردم ایران می باشد انتخابات است. علی رغم تورم موجود و مشکلات اقتصادی جامعه، مردم همواره با حضور خودشان در انتخابات، وفاداری خود را به اصل اسلام ثابت کردند. 

بی شک فضای سیاسی کشور یک فضای رقابتی میان احزاب و جریان های مختلف برای ورود به مجلس است و اگر فتنه ای اتفاق افتد بی تردید پیچیده تر از گذشته خواهد بود، چرا که استکبار جهانی و احزاب و جریان های داخلی برای جبران شکستشان خود را آماده کرده اند.

اصلاح طلبان خواهان شرکت در انتخابات اند اما با پوشش اصول گرایی ، جریان های انحرافی نیز در تلاش برای عبور از فیلتر شورای نگهبان می باشند از این رو در این برهه حساس بیش از پیش به بصیرت نیازمندیم.

هدف از خرج هزینه های هنگفت حلقه انحرافی و اصلاح طلبان این است که پس از تأیید و ورود به مجلس در آنجا اپوزیسیون خودشان را تشکیل دهند که این امر بزرگترین خطر می تواند باشد.

مردم برای انتخاب یک نماینده باید معیار داشته باشند که بنده در اینجا به چند معیار اشاره خواهم کرد: برخورداری از معیار دینی، التزام به ولایت فقیه، حافظ و پاسدار جمهوری اسلامی، دارای سابقه خوب در میان مردم، دور بودن از فتنه سال 88، وامدار نبودن به سرمایه دار سلطنت و بالاخره جزء افرادی که در مجلس ششم امضا کردند و بعد در صحنه های مختلف در مقابل نظام ایستادند، نباشند.

رسا ـ و سخن پایانی؟
نکته مهمی که باید عرض کنم، اصول گرایان باید با حفظ اصول ارزشی خودشان مقداری با همدیگر تعامل کنند، تا زیر چتر اصول گرایی مجلسی داشته باشیم که سینه چاک ولایت باشد. در آخر هم اگر مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش رو خوب عمل کنند هیچ حادثه ای پیش نخواهد آمد.

رسا ـ از وقتی که در اختیار ما گذاشتید سپاسگذاریم./9463/گ403/ر

ارسال نظرات