۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۲۰۰۰۶
مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی:

‌9 دی روز ظهور ارادت قلبی ملت ایران به ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: مردم با حضور پرشور خود در حماسه 9 دی 88 ارادت قلبی خود به ولی فقیه را نشان دادند و آمادگی خود برای دفاع از نظام اسلامی به نمایش گذاشتند.
رهبر انقلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی شب گذشته در جلسه شورای اداری استان حماسه 9 دی را تجلی ولایتمداری و بصیرت دینی و سیاسی ملت خواند و اظهار کرد: مردم با حضور پر شور خود در حماسه 9 دی 88 ارادت قلبی خود به ولی فقیه را نشان دادند و آمادگی خود برای دفاع از نظام اسلامی به نمایش گذاشتند.

وی همایش عظیم مردمی 9 دی سال 88 را حماسه ماندگار ملت ایران دانست و اظهار داشت: این حماسه از باورها و اعتقادات دینی مردم ایران نشأت گرفت و دشمنان اسلام و انقلاب را رسوا کرد.

حجت الاسلام قهرمانی با بیان این‌که اصل ولایت فقیه ریشه قرآنی دارد، اضافه کرد: همان‌گونه که خداوند مکرر در قرآن کریم به این اصل اساسی تأکید داشته است، با توجه به احادیث نیز می توان اصل ولایت را اثبات کرد.

قهرمانی با اظهار تاسف گفت: برخی از مذاهب اسلامی حکام ظلم و جور و وابستگان به قدرت های بیگانه را مصداق ' اولی الامر ' گرفته اند که این امر اجحافی در حق قرآن، اصول و اعتقادات اسلامی است.

وی با تاکید بر این‌که حاکمیت از آن خدا است و از طریق پیامبر به ائمه اطهار(ع) و سپس نیز به فقها می رسد، گفت: بررسی علمی، تحقیقی و پژوهشی در این زمینه لازم و ضروری است./936/پ203/س

ارسال نظرات