۰۹ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۱۲۰۱۱۶
مقتدی صدر:

مرحله جدید عراق به مقاومت دینی و فرهنگی اختصاص دارد

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق، مرحله کنونی این کشور را مقاومت غیر مسلحانه در زمینه های مختلف عنوان کرد.
مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه ای که امروز منتشر شد مرحله آینده را مرحله مقاومت دینی، اخلاقی، فکری، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: دوران حضور نیروهای اشغالگر در عراق به پایان رسیده یا می توان آن را پایان یافته تلقی کرد، بنابراین فعالیت ما در آینده در چهارچوب مقاومت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، فکری، اخلاقی و دینی خواهد بود.

وی نسبت به حضور مجدد نیروهای اشغالگر در عراق هشدار داد و افزود: در صورتی که نیروهای اشغالگر بار دیگر به عراق بازگردند با نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت روبرو خواهند شد و پیروان جریان صدر، عراق را به جهنمی برای کافران مبدل می کنند.

مقتدی صدر تاکید کرد: اگر نیروهای اشغالگر نخواهند که صلح بر عراق حاکم شود با آنان به شدت برخورد خواهیم کرد و هیچ صلحی با این نیروها نداریم و به مقاومت مسلحانه علیه اشغالگران می پردازیم.

گفتنی است سید مقتدی صدر در جریان گردهمایی بزرگ ملت که در هشتمین سالگرد اشغال عراق در بغداد برگزار شد نسبت به ادامه حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی پس از پایان سال 2011 میلادی به شدت هشدار داد و آمریکایی ها را به نبرد شدید مسلحانه تهدید کرد.

اکثر نیروهای آمریکایی در آستانه سال جدید میلادی خاک عراق را ترک کرده و تنها چند هزار نیرو هم اکنون در عراق حضور دارند./980/ب902/گ
ارسال نظرات