۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۱۲۰۲۶۲

علمای اهل سنت عراق خروج اشغالگران آمریکایی را به ملت تبریک گفتند

خبرگزاری رسا ـ علمای اهل سنت عراق، پایان دوران اشغالگری و حضور نیروهای آمریکایی را به ملت عراق تبریک گفتند.
مجمع علماي اهل سنت جنوب عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع علمای اهل سنت عراق که ریاست آن را شیخ خالد عبدالوهاب الملا به عهده دارد در پیامی، پایان رسمی حضور نظامیان اشغالگر آمریکای در عراق را به ملت این کشور تبریک گفت.

در این پیام آمده است: علمای اهل سنت عراق مواضع شهروندان و مسوولانی که در سال های گذشته با صبر و مقاومت ملی در برابر اشغالگران ایستاده و با شیوه های مختلف نظیر نبرد مسلحانه و تاکتیک های سیاسی به مبارزه با اشغالگران پرداختند را گرامی داشته و از آنان تقدیر و تشکر می کنند.

علمای اهل سنت افزودند: برخی از شهروندان جان خود را در راه رهایی از استبداد و دیکتاتوری داده و برخی دیگر نیز جان خود را برای حمایت کشور از شر دشمنان، تروریسم و تکفیر تقدیم کردند و اینگونه است که می توانیم مدعی شویم که همه عراقی ها در اخراج اشغالگران آمریکایی نقش داشتند.

مجمع علمای عراق تاکید کرد: عراقی ها توانستند در اقدامی بی سابقه اشغالگران آمریکایی را در کمترین زمان ممکن از خاک این کشور اخراج کنند، امری که در سایر کشورهایی که مورد اشغال آمریکایی ها قرار گرفته اند، اتفاق نیفتاده است.

این مجمع با اشاره به پایان دوران اشغالگری در عراق اظهار داشت: قشرهای مختلف ملت پس از پایان اشغال کشور باید در بنای شخصیت انسانی، تقویت دولت و بازسازی زیربنای عراق سهم داشته باشند، زیرا کشورمان با قتل، کشتار و ویرانی فراوانی مواجه بود و هم اکنون نوبت آن رسیده است که سلاح ها به زمین گذاشته شده و قلم های برافراشته شوند.

علمای سنی عراق این روز را عید بزرگ ملی نامیدند و تصریح کردند: از همه سیاستمداران می خواهیم در این روز که عید بزرگ ملی است اختلافات خود را کنار گذاشته و به خاطر ملت صبور و لایق عراق، در برابر چالش ها بایستند و بدانند که دشمن با قدرت در کمین کشور نشسته تا با این اختلافات سیاسی، عراق را به آتش بکشد.

در خاتمه این پیام آمده شده است: از دستگاه قضایی کشور می خواهیم تا نسبت به قصاص جنایت کارانی که دستشان به خون مردم بی گناه آغشته است، شک و تردید به خود راه ندهد تا صفحه تروریسم و کشتار برای همیشه بسته شود و عراق به سوی امنیت و خیر گام بردارد.

گفتنی است اشغال هشت ساله عراق، روز گذشته با پایان رسمی حضور نیروهای آمریکایی در این کشور به پایان رسید تا عراقی ها پس از سال ها بتوانند طعم راستین آزادی را بچشند و به اداره کشور خود بپردازند.

مردم شهرها و روستاهای مختلف عراق، شب گذشته در شادی و سرور خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی به خیابان ها آمده و بدین مناسبت جشن گرفتند./980/ب902/گ
ارسال نظرات