۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۲۰۲۹۰
یکی از مراجع تقلید کربلا:

خروج اشغالگران روز مهمی در تاریخ عراق است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید کربلا، روز خروج اشغالگران را به عنوان روز تاریخی برای ملت عراق توصیف کرد.
آيت الله سيد محمد تقي مدرسي از مراجع تقليد کربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید کربلا در سخنرانی هفتگی که با حضور جمع کثیری طلاب حوزه علمیه و قشرهای مختلف مردم در دفتر وی ایراد شد بر لزوم اهتمام دولت و ملت عراق بر بزرگداشت روز خروج اشغالگران آمریکایی از این کشور تاکید کرد.

وی در این باره گفت: عراق از سوی کشورهای بزرگ و قدرتمندی اشغال شده بود و روز پایان اشغالگری در این کشور باید به روزی مهم در تاریخ عراق مبدل شود.

آیت الله مدرسی افزود: روزهایی در حال حاضر بر عراق می گذرد روزهای بسیار مهمی هستند، زیرا اشغالگران پس از سال ها از کشور خارج شده و ملت آزادی را به معنای واقعی حس می کند.

این مرجع تقلید با اشاره به ادامه نزاع های سیاسی تصریح کرد: متاسفانه خروج اشغالگران که اتفاق بسیار مهمی است با گسترش نزاع میان گروه های سیاسی همزمان شده و این اتفاق میمون را تحت تاثیر قرار داده است.

وی اشغالگری را زشت ترین پدیده توصیف کرد و اظهار داشت: ما باید نسبت به خروج اشغالگران از عراق اهمیت فراوانی قائل باشیم، زیرا اشغالگری زشت ترین پدیده ای است که می تواند بر ملت از ملت ها و کشوری از کشورهای جهان تحمیل شود.

سید محمد تقی مدرسی ادامه داد: آثار اشغالگری تا مدت های مدیدی بر کشور اشغال شده باقی می ماند و ممکن است این اثار مخرب سال ها یا حتی قرن ها بر این ملت نمایان باشد.

گفتنی است اشغال هشت ساله عراق، روز شنبه با پایان رسمی حضور نیروهای آمریکایی در این کشور به پایان رسید تا عراقی ها پس از سال ها بتوانند طعم واقعی آزادی را بچشند.

مردم شهرها و روستاهای مختلف عراق در شادی و سرور خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی به خیابان ها آمده و بدین مناسبت جشن گرفتند./980/ب902/گ
ارسال نظرات