۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۲۰۳۶۵
به مناسبت خروج اشغالگران؛

گردهمایی علمای شیعه و سنی در نجف اشرف برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ علما و خطبای جمعه و جماعت شیعه و سنی نجف اشرف با برگزاری گردهمایی، پایان اشغالگری در عراق را گرامی داشتند.
گردهمایی علمای شیعه و سنی در نجف اشرف برگزار شد
به گزارش خبرگزاری رسا، علما، ائمه جمعه و جماعت سنی و شیعه نجف اشرف و جمع کثیری از طلاب حوزه علمیه این شهر، صبح امروز در همایشی که به مناسبت خروج اشغالگران آمریکایی از عراق با عنوان «رفتند و ما ماندیم» برگزار شد حضور یافتند و پایان اشغال عراق را گرامی داشتند.

علمای شرکت کننده در این همایش اوج خرسندی خود را از خروج اشغالگران آمریکایی اعلام کرده و برقراری استراتژی جدیدی را برای تحقق مصالح عالی کشور و استقلال ملی خواستار شدند.

تعدادی از علما و استادان حوزه علمیه نجف در این گردهمایی به سخنرانی پرداخته و خروج اشغالگران را پیروزی بزرگی برای ملت عراق خوانده و بر لزوم تلاش برای ترسیم آینده ای روشن و پیشرفته برای کشور تاکید کردند.

حجت الاسلام شیخ علی نجفی، فرزند حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف در این گردهمایی گفت: آزادی واقعی هنگامی محقق می شود که بتوانیم در زمینه های مختلف و در سراسر زندگی از بند بیگانگان رهایی یابیم.

حجت الاسلام سید علی اکبر حائری از استادان حوزه علمیه نجف نیز تصریح کرد: مراجع تقلید عامل اصلی خروج اشغالگران آمریکایی از عراق بودند و همراهی ملت با مراجع نیز نقش پررنگی در این موضوع داشت.

حجت الاسلام سید علی العلاق، نماینده و رئیس کمیسیون اوقاف و امور دینی پارلمان نیز بر لزوم ترسیم استراتژی برای تحقق مصالح عالی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: عراق و آمریکا توافقنامه استراتژیکی را به امضا رسانده اند، ما باید تلاش کنیم که مصالح کشور را حفظ کرده و بر اساس مصالح عمومی به این توافقنامه عمل کنیم.

شیخ عبد الودود الحمدانی از علمای سنی و عضو مجمع علمای اهل سنت که در این گردهمایی حضور داشت بر لزوم عدم دخالت آمریکا در امور داخلی عراق تاکید کرد و افزود: هنگامی که اشغالگران از خاک عراق خارج شدند دیگر حق ندارند در امور داخلی کشور دخالت کنند.

شرکت کنندگان در این گردهمایی با اشاره به نقش مراجع تقلید در خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی خاطر نشان ساختند که اگر تاکید مراجع تقلید بر پایان اشغالگری و نقش پررنگ آنان در جامعه نبود، نیروهای آمریکایی به این سرعت از خاک عراق خارج نمی شدند.

علما، خطبای جمعه و طلاب حوزه علمیه نجف، پایان دخالت های آمریکا در امور داخلی عراق را خواستار شدند و سیاستمداران را به اهتمام به این موضوع دعوت کردند./980/ب901/گ
ارسال نظرات