۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۲۰۴۲۶
آیت الله شبستری:

دشمن به دنبال رواج فرهنگ مصرف‌گرایی در ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: آرزوی دیرین دشمنان انقلاب اسلامی، رواج مصرف گرایی و گرایش مردم به کالاهای خارجی است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، امروز در دیدار مدیر عامل، رؤسا و کارکنان شرکت گاز استان، گازرسانی به روستاهای دور افتاده را از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی برشمرد و اظهار داشت: مواهب طبیعی هر کشور جزء ارکان اقتدار آن مملکت بوده و از جمله این موهبت ها نفت و گاز می باشد که کشور ما از این نعمت الهی بهره مند شده است.

وی اعتدال در مصرف گاز را اصلی‌ترین وظیفه مسلمانان در بابر این نعمت بزرگ الهی دانست و تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف و همچنین مصرف بهینه ریشه در آموزه های دینی دارد، از این رو بایستی فرهنگ صرفه جویی در جامعه ترویج شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که مصرف انرژی در ایران چند برابر برخی کشورهای بزرگ و پرجمعیت جهان است، تصریح کرد: آرزوی دیرین دشمنان انقلاب اسلامی، رواج مصرف‌گرایی و گرایش مردم به کالاهای خارجی است، استکبار جهانی از خودکفایی و افزایش تولید داخلی ایران واهمه دارد.

آیت الله شبستری با بیان این‌که تحریم غرب طی 32 سال گذشته هیچ خللی در روند رشد و توسعه نظام اسلامی ایران نداشته است، افزود: تحریم ها یکی از مهمترین عوامل خودکفایی و اعتقاد به جمله «‌ما می‌توانیم‌» و همچنین اتکا به دانش بومی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در پایان بر ضورت تعاملات سازنده با مردم و خدمت رسانی مطلوب به اقشار کم درآمد جامعه تاکید کرد و گفت: خدمات شرکت گاز استان برای مردم محروم و اقشار کم درآمد جامعه به ویژه در روستاهای دورافتاده درخور تقدیر است.

همچنین ولی الله دینی، مدیرعامل شرکت گاز استان با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت اظهار داشت: شرکت گاز استان با برخورداری بیش از 1056000 مشترک گاز جزء 4 شرکت برتر کشور در گازرسانی می باشد که در راستای عینیت بخشیدن به شعار جهاد اقتصادی در سالجاری موفق به جذب 72000 مشترک در سطح استان شده است.

وی با اشاره به کسب رتبه دوم گازرسانی به روستاها در سطح کشور تصریح کرد:71 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند بوده و 270 روستا در دست اجرا و 112 روستا نیز در مرحله انتخاب پیمانکار می باشد که امید است با اتمام این پروژه ها درصد بهره مندی خانوار روستایی استان به بیش از 82 درصد افزایش خواهد یافت.

دینی ادامه داد: بیش از 88 پروژه گازرسانی با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال و 15 پروژه صنایع با حجم ریالی 150میلیارد ریال در اقصی نقاط استان فعال می باشد که با تخصیص بودجه های لازم و تآمین منابع بانکی امکان عمل به تعهدات این شرکت و بهره مندی تمامی مردم شریف استان از نعمت گاز طبیعی فراهم خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات