۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۴۳۹

گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه برادران آذربایجان شرقی در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.
معاونت تهذيب حوزه هاي علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز، امروز در گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه برادران آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش اساسی معاونت تهذیب در روند آموزشی و تربیتی حوزه های علمیه اظهار داشت: نباید تمامی برنامه های حوزه معطوب به آموزش و پژوهش باشد، افراط و تفریط در هر امور موجب انحراف بوده است.

وی خاطر نشان کرد: مسؤولیت معاونت تهذیب و نقش برنامه اخلاقی و تربیتی در حوزه به اندازه برنامه های آموزشی پژوهشی حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ایجاد تعهد لازمه بهره‌مندی جامعه بشری از علم الهی است.

حجت الاسلام نظری با تشریح اصول اخلاق عملی در حوزه تصریح کرد: اخلاق عملی به عنوان یک حوزه مطالعاتی تقریباً تمام اعمال و افعال را مورد پوشش قرار می‌دهد، حوزه های علمیه بایستی منشاء گسترش اخلاق کاربردی و عملی در جامعه باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه برنامه های فرهنگی و معنوی معاونت تهذیب سهم بسزایی در تربیت دینی طلاب دارد، گفت: دعوت از اساتید اخلاق و برگزاری منظم جلسات اخلاق حوزه رویدادی مبارک در پرورش معنوی طلاب محسوب می شود.

حجت الاسلام نظری گفت: مسائل اخلاقی باید به قدری در حوزه نهادینه شود که طلبه پس از اتمام تحصیل و ورود به عرصه تبلیغ، خود ابتدا کاملا به گفته هایش عامل بوده و سپس مردم را به اخلاق نبوی دعوت کند.

وی با بیان این‌که مردم دوستدار عالم عامل هستند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اصول تاثیرگذاری در امر تبلیغ، عمل به گفته هاست، شاید عمل به احکام الهی در برخی موارد بیش از منبر تاثیر داشته باشد.

همچنین حجت الاسلام اسماعیلی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی در سخنانی کوتاه به تشریح مبانی اخلاقی حوزه و روحانیت از دیدگاه امام راحل پرداخت./935/پ202/س
ارسال نظرات