۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۱۲۰۴۸۱
یکی از مراجع تقلید کربلا:

اشغالگران هیچ دوستی در عراق نداشتند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید کربلا تاکید کرد که اشغالگران هیچ دوست و همراهی در عراق نداشته و ندارند.
آيت الله مدرسي
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید کربلا در دیدار با جمعی از اعضای گروه سیاسی الوفاق ملی با اشاره به خروج اشغالگران آمریکایی از عراق گفت: عراق به شدت به بازسازی و عمران نیازمند است، زیرا دوران بسیار سختی بر کشور گذشت و ویرانی و تخریب سراسر عراق را فراگرفت.

وی افزود: اشغالگران هیچ دوست و رفیقی در عراق نداشتند، ما ملتی داریم که در دنیا بی نظیر است، قانون اساسی و پارلمان داریم، موسسات و تجمع های نظیر عشایر، حوزه های علمیه و مراجع تقلیدی را داراییم که نقش محوری و مثبتی در کشور ایفا می کنند.

حضرت آیت الله مدرسی عدم تدبر را از مشکلات اصلی کشور خواند و تصریح کرد: متاسفانه با وجود همه توانایی هایی که در عراق وجود دارد به دلیل اینکه نمی توانیم دردهای خود را درمان کرده و به وضعیت خود سر و سامان بدهیم، همچنان در مشکلات غوطه ور شده و بسیاری از شخصیت ها هنوز مسوولیت واقعی خود را در قبال بازسازی کشور و حفظ وحدت ملی به درستی انجام نمی دهند.

این مرجع تقلید آینده عراق را روشن توصیف کرد و اظهار داشت: عراق به فضل خداوند و هوشیاری ملت و رهبرانشان به سوی جهت درستی گام برمی دارند، اما باید نسبت به درمان مشکلات تلاش فراوانی انجام داد.

وی از گسترش اختلافات سیاسی در این کشور به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: عراق به همه ملت تعلق دارد و از خیر و توانایی های بسیار زیادی برخوردار است و همگان می توانند به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی کنند.

سید محمد تقی مدرسی تاکید کرد: ما به همه شهروندان نیاز داریم و با امیدواری نسبت به آینده زنده ایم و با ناامیدی غریبه هستیم. شجاعت، اراده و امیدی که در عراق وجود دارد می تواند ما را به سوی اصلاحات و بازسازی کشور سوق دهد./980/ب902/گ
ارسال نظرات