۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۱۲۰۶۵۳

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ کارشناس تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری جشنواره هیأت‌های مذهبی برتر استان در ایام دهه فجر در مشهد خبر داد.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، محمد علیزاده اظهار کرد: طراحی و چاپ پوستر با عنوان نقش تشکل های دینی در انقلاب اسلامی، برگزاری جشنواره هیئات مذهبی برتر، اجرای شب شعر با موضوع پیروزی انقلاب از جمله برنامه های تبلیغات اسلامی در دهه فجر سال جاری است.

وی بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی استان جهت حضور در برنامه های دهه فجر که مقارن است با هفته وحدت حضور پر رنگی را در استان ایفا می کند.

علیزاده افزود: تبلیغات اسلامی استان از تمام ظرفیت های خویش مانند تشکل های تحت پوشش، مساجد و موسسات قرآنی و استفاده از روحانیون مستقر و طرح هجرت که تعداد آنها بالغ بر 400 نفر است جهت اجرای طرح های مربوط به دهه فجر استفاده خواهد کرد.

وی افزود: همه ساله کمیته ای تحت عنوان انجمن های اسلامی، هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی در ستاد دهه فجر فعالیت دارد.

کارشناس تشکل های دینی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: سال جاری با توجه به اختصاص اعتبارات مطلوب ضمن تشکیل ستاد استانی این کمیته قصد دارد برنامه های متنوع و کار آمدی را در دهه فجر اجرا کند.

وی تاکید کرد: تبلیغات اسلامی استان با داشتن 5 هزار هیئت مذهبی ثبت شده، 2 هزار کانون فرهنگی مردمی، 30 انجمن اسلامی کارگری، 400 روحانی مستقر و هجرت و 24 کانون مداحان و شاعران مذهبی در سطح استان آمادگی دارد تا برنامه های دهه فجر را با شکوه هر چه بیشتر برگزار کند.

3 هزار جلد کتاب مهارت‌های دوستی و نظم اجتماعی در خراسان رضوی توزیع می‌شود

علی رحمتی اظهار کرد: توزیع کتاب مهارت های دوستی، نظم و انضباط اجتماعی در میان جوانان استان و در راستای تغذیه فکری آنها انجام می شود.

وی در خصوص اهداف توزیع این کتاب بیان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه، مقابله با جنگ نرم دشمن و آسیب های اجتماعی فرا روی جوانان و شبهه زدایی از جمله اهداف توزیع این کتاب است.

کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: از این کتاب در 71 مسجد و کتابخانه استان مسابقه برگزار می شود و از 150 نفر که رتبه برتر را کسب کنند تجلیل می شود.

کارگاه های آموزشی جنگ نرم در شهرستان های خراسان رضوی برگزار می شود

‌جعفر حسینی با بیان اینکه کارگاه جنگ نرم از 15 دی ماه آغاز شده و تا 29 اسفند سال جاری ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: 180 دوره آموزشیاز محل اعتبارات استانی در شهرستان های خراسان رضوی برگزار می شود که در هر کارگاه 50 نفر حضور دارند.

وی در خصوص اهداف برگزاری کارگاه جنگ نرم بیان کرد: شناساندن ابعاد جنگ نرم، آگاه کردن افراد تاثیر گذار نسبت به ابزار و روش ها و عوامل دشمن، شناساندن راه های مقابله و مبارزه با دشمنان و خنثی کردن نقشه های آنان از جمله اهداف برگزاری این کارگاه است.

حسینی افزود: جذب و تربیت افراد فعال، ایجاد و گسترش روحیه دفاع در برابر توطئه های دشمنان، تغذیه فکری و اطلاعاتی مخاطبان و تبیین جنگ نرم از دیگر هدف های برگزاری کارگاه جنگ نرم است.
وی در خصوص اعتباری که به این کارگاه اختصاص یافته گفت: 38 میلیون تومان از بودجه اعتبارات فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم در نظر گرفته شده است./930/د101/س
ارسال نظرات