۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۲۰۷۰۳
فداکاری نظامی سنی در راه امام حسین؛

پیکر نظامی سنی از جان گذشته در الحویجه عراق تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ پیکر نظامی سنی که جان خود را در راه حمایت از عزاداران اربعین حسینی تقدیم کرد، در الحویجه عراق تشییع شد.
تشييع نظامي سني فداکار در کرکوک عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران تن از شهروندان الحویجه واقع در استان شمالی کرکوک عراق، روز گذشته پیکر شهید نزهان فالح الجبوری، نظامی سنی الحویجه که روز پنجشنبه با ایستادگی در برابر عامل انتحاری توانست آمار شهدای جنایت تروریستی علیه زائران و عزاداران اربعین حسینی در بطحاء ناصریه را به شدت کاهش دهد، را تشییع کردند.

تشییع کنندگان شیعه و سنی با سر دادن شعار وحدت انگیزانه از فداکاری و از جان گذشتگی این شهید تجلیل کرده و این اقدام را نشان دهنده اوج همبستگی ملی عراقی ها خواندند.

شیخ عبدالرحمن منشد العاصی از اعضای مجلس سیاسی کرکوک در این باره گفت: هزاران تن از شهروندان الحویجه پیکر این شهید را تشییع کردند تا به همگان نشان دهند که خون عراقی ها در هر منطقه ای که باشد از اهمیت یکسانی برخوردار است.

وی افزود: از جان گذشتگی شهید الجبوری برای حمایت از زائران اربعین حسینی در ناصریه دلیل آشکاری بر همبستگی و وحدت ملت عراق است و شهروندان الحیوجه امروز توانستند حماسه جدیدی را در تاریخ کشور خلق کنند.

العاصی از عملکرد گروه های سیاسی به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: فداکاری های بزرگی که ملت عراق از خود نشان می دهد با بی انصافی برخی سیاستمداران که مجری نقشه های بیگانگان هستند، مواجه می شوند.

از سوی دیگر، محمد العسکری، سخنگوی وزارت دفاع عراق در مصاحبه با خبرنگاران از ارتقای رتبه و تکریم خانواده این شهید از سوی نخست وزیر عراق خبر داد.

وی گفت: به شهادت رسیدن الجبوری اوج اعتقاد وی به عراق و دستگاه های امنیتی را نشان می دهد و پاسخ آشکاری در برابر اقدامات طایفه ای گرایان، دشمنان عراق و تروریست ها بود.

العسکری خاطر نشان ساخت: شهید الجبوری با قربانی کردن خود در راه عزاداران حسینی توانست درس زیبای ملی گرایی را به نمایش بگذارد و به همین دلیل، نوری المالکی با ارتقای دو رتبه و تکریم خانواده وی در صدد تجلیل از فداکاری این شهید است.

گفتنی است یک عامل انتحاری در روز پنجشنبه با 35 کیلوگرم مواد منفجره به سوی زائران حسینی در بطحاء ناصریه که با پای پیاده برای حضور در مراسم اربعین حسینی به سوی کربلا روانه بودند، حمله ور و با ایستادگی شهید نزهان فرحان الجبوری مواجه شد.

در همین زمان بود که این عامل انتحاری خود را منفجر کرد تا علاوه بر شهید الجبوری، بیش از 100 عزادار حسینی به خاک و خون کشیده شدند.

کارشناسان نظامی اعتقاد دارند در صورتی که این فداکاری از سوی شهید سنی انجام نمی گرفت آمار شهدای این جنایت تروریستی چندین برابر بود./980/ب901/گ
ارسال نظرات