۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۲۰۸۶۱
مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی:

مناطق آذری زبان نیازمند فعالیت جدی مدارس علمیه خواهران هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: حساسیت منطقه آذربایجان غربی به ویژه در مناطق مرزی این ضرورت را نشان می دهد که بایستی گسترش حوزه های علمیه خواهران با سرعت و کیفیت بیشتری دنبال شود.
جامعه الزهرا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا غنی زاده، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان غربی، امروز در اجلاس یک روزه مدیران استانی و مدارس و معاونان آموزشی مدارس علمیه خواهران استان های شمال غرب کشور که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: با مساعدت‌های امام جمعه محترم و مرکز مدیریت قم حرکت هایی مطلوب در استان صورت گرفته، اما هنوز از سرعت کافی برای رسیدن به حد ایده آل برخوردار نیستیم.

وی ضمن ابراز نگرانی از تغییر بافت جمعیتی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: حساسیت منطقه آذربایجان غربی به ویژه در مناطق مرزی این ضرورت را نشان می دهد که بایستی گسترش حوزه های علمیه خواهران با سرعت و کیفیت بیشتری دنبال شود.

حجت الاسلام غنی زاده ادامه داد: متاسفانه در فرهنگ آذربایجان، میدان برای فعالیت بانوان گاهی محدود است که حتی خود قشر خواهران نیز جرات لازم برای بهره مندی از امکانات موجود در نظام اسلامی و مدارس علمیه را ندارند، امروز نیازمند نقش تاثیرگذار بانوان طلبه در مجالس مختلف مذهبی هستیم.

وی ادامه داد: موقعیت خاص جغرافیایی و شرایط ویژه استان آذربایجان غربی به لحاظ وجود اقلیت ها، اقوام و مذاهب متعدد، زمینه را برای فعالیت بانوان مبلغ و گسترش ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه خواهران در استان را بیش از گذشته با اهمیت کرده است.

همچنین خانم پورحیدر از مدیران مدارس علمیه خواهران ارومیه با تاکید بر فراهم بودن زیرساخت های لازم برای گسترش مدارس علمیه خواهران در منطقه آذربایجان اظهار داشت: محدویت امکانات و فضای لازم، مانع تحقق کامل مطالبات رهبری در افزایش میزان پذیرش در مدارس علمیه خوارهان خواهد بود.

همچنین خانم فلاحتی، مدیر حوزه علمیه صادقیه تبریز با تاکید بر زمینه سازی حضور طلاب در عرصه های تبلیغی بین المللی اظهار داشت: مراکز تربیت طلاب نخبه و مستعد برای تبلیغ در عرصه های بین المللی بایستی در سراسر کشور راه اندازی شود.

گفتنی است، اجلاس یک روزه مدیران استانی و مدارس و معاونان آموزشی حوزه های علمیه خواهران استان های شمال غرب کشور با هدف بحث و بررسی پیرامون چگونگی نام نویسی و پذیرش علاقه مندان به تحصیل در مدارس علمیه خواهران در تبریز برگزار شد./935/پ202/س
ارسال نظرات