۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۲۰۹۵۳

برگزاری امتحانات استادی در حوزه علمیه استان تهران

خبرگزاری رسا ـ امتحانات شفاهی طلاب و ارتقای حکم استادان حوزه‌های علمیه استان تهران از سوی معاونت آموزش حوزه علمیه این استان برگزار می شود.
حوزه علميه
حجت الاسلام نقی مهدوی خواه، مسؤول دایره امتحانات حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری امتحانات شفاهی طلاب و استادان خبر داد.

وی گفت: امتحانات شفاهی طلاب که در پایه‌های ششم،‌ هفتم،‌ نهم و دهم برگزار می‌شود، در هشت جلسه در روزهایی که از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور به حوزه علمیه استان تهران اعلام شده است، از ساعت 9 تا 12 برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مهدوی خواه ابراز داشت: این امتحانات از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط آنلاین با مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور توسط اساتید حوزه علمیه قم برگزار می شود.

وی در مورد شرایط طلابی که قصد دارند امتحان شفاهی‌شان در مرکز حوزه علمیه استان تهران برگزار شود ابراز داشت: شرط شرکت در امتحانات شفاهی، اتمام تمامی دروس اصلی و جنبی پایه هایی که مدنظر طلاب برای امتحانات شفاهی است، خواهدبود.

مسؤول دایره امتحانات حوزه علمیه استان تهران در ادامه به برگزاری امتحانات تثبیت و یا ارتقاء حکم استادی اشاره کرده و گفت: این امتحان و آزمون نیز یک بار در هر فصل از سال به صورت شفاهی و از طریق ویدئو کنفرانس، از سوی اساتید حوزه علمیه قم برگزار می شود.

وی افزود: شرایط پذیرش طلاب جهت امتحان حکم استادی،‌ اتمام امتحانات کتبی و شفاهی پایه هشتم و همچنین معمم بودن طلاب است.

حجت الاسلام مهدوی خواه تصریح کرد: پس از برگزاری امتحان شفاهی از سوی استادان برجسته قم،‌ در صورت قبول شدن،‌ پرونده طلاب به اداره اساتید حوزه های علمیه کشور منتقل شده و پس از آن به مدارس جهت تدریس این طلاب ارسال می شود.

وی ابراز داشت: استقبال بسیار خوبی از برگزاری امتحانات شفاهی و امتحانات تثبیت و یا ارتقاء حکم اساتید، در معاونت آموزش حوزه علمیه استان تهران از سوی طلاب و اساتید شده است.

گفتنی است: طلابی که علاقه مند به شرکت در امتحانات شفاهی تکمیلی پایه ها و همچنین امتحان حکم استادی در حوزه علمیه استان تهران هستند می توانند با اداره امتحانات حوزه علمیه استان تهران با شماره 9/77486001 تماس گرفته و ثبت نام نمایند./956/پ202/س

ارسال نظرات