۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۲۰۹۹۳
استاندار کربلا خبر داد؛

حضور 15 میلیون عزادار حسینی در کربلا

خبرگزاری رسا ـ استاندار کربلا از حضور 15 میلیون عزادار حسینی برای برگزاری اربعین حسینی در این شهر خبر داد.
بين الحرمين
به گزارش خبرگزاری رسا، آمال الدین الهر، استاندار کربلا از حضور بیش از 15 میلیون زائر برای برگزاری مراسم عزدارای اربعین حسینی از شهرها و روستاهای مختلف این کشور خبر داد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 200 هزار زائر از کشورهای مختلف جهان وارد عراق شده اند، پیش بینی کرد که تعداد زائرانی که برای برگزاری مراسم اربعین حسینی با پای پیاده از سراسر عراق در حرکت هستند به 15 میلیون تن برسد.

آمال الدین الهر از دولت عراق خواست تا از هم اکنون به فکر بازگشت خیل عزاداران به شهرهای خود باشد و تدابیر ویژه ای را بدین منظور تدارک بیند.

استاندار کربلا تدابیر امنیتی برای حفظ جان زائران و عدم بروز مشکل امنیتی در کربلا را کاملا استاندارد توصیف کرد و اظهار داشت که تاکنون هیچ مشکل امنیتی در این شهر رخ نداده است.

گفتنی است میلیون ها تن از عاشقان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت از سراسر عراق با پای پیاده به سوی کربلا روانه شده اند تا مراسم اربعین حسینی را در حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل العباس (س) برگزار کنند.

گزارش های رسیده حاکیست که بیش از یک میلیون زائر هر روز وارد کربلای معلا می شوند که مسافت های بسیار طولانی را با پای پیاده تا رسیدن به کربلا طی کرده اند.

هم اکنون نیز هیئت های عزاداری در بین الحرمین به عزاداری می پردازند و برخی از عزاداران با برافراشتن پرچم بحرین با ملت مظلوم و بی دفاع این کشور ابراز همبستگی می کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات