۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۲۱۰۳۰
دبیرکل الوفاق بحرین:

انقلابیون درصدد مردم سالاری در این کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ رهبر انقلابیون بحرین، ادعای آل خلیفه مبنی بر تلاش انقلابیون برای تاسیس نظام ولایت فقیه در این کشور را رد کرد و خواستار توجه به رای مردم در این کشور شد.
شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در مصاحبه با روزنامه الوسط این کشور با اشاره به آخرین تحولات بحرین گفت: بحرین در مرحله سیاسی تاریخی بی نظیری قرار گرفته است، این جنبش از مرتبط با دوران کنونی نیست و از سال های دوری آغاز شده است. ملت بحرین می خواهد دموکراسی را بر این کشور حاکم ساخته و با برگزاری انتخابات آزاد،کشور از سوی خود آنها اداره شود.

وی افزود: متاسفانه نظام همچنان بر عدم اصلاح وضعیت کنونی پافشاری می کند و تغییرات را با بهانه های مختلف به تعویق می اندازد و واقعا نمی دانیم چه زمانی خواهد رسید که مقامات به اجرای اصلاحات گسترده و ریشه ای تن دهند.

حجت الاسلام علی سلمان تصریح کرد: وقتی نظام اعلام می کند که درصدد اجرای اصلاحات است باید با گروه های معارض نیز در تماس باشد تا نسبت به برآورده شدن خواسته های آنان تلاش کند، اما مقامات به هیچ وجه با ما تماسی نداشته اند و با برقرای مقررات ویژه ای از اصلاحات دم می زنند.

دبیرکل جمعت الوفاق، ملت را منبع قدرت توصیف کرد و اظهار داشت: ملت بر اساس قانون اساسی مصوب سال 1973 میلادی منبع قدرت به شمار می آیند، ولی این قانون در بحرین به اجرا نیامده و تنها یک خاندان بر کشور حکومت می کنند. ما می خواهیم که همگان در اداره کشور مشارکت داشته باشند و ثروت های بحرین میان همه شهروندان به صورت عادلانه تقسیم شود.

وی معارضه را متعلق به همه مردم عنوان کرد و ادامه داد: من ادعا نمی کنم که همه ملت بحرین با این جنبش موافق هستند، لیکن سخن گفتن ما به نیابت از مردم امری طبیعی است که در همه انقلاب های جهان دیده می شود. ما در پی آن هستیم که حکومت با آرای مردم انتخاب شود تا بتواند خواسته های آنان را برآورده سازد. اهدافی که انقلابیون دنبال می کنند به نفع همه ملت است و هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نیستیم.

شیخ علی سلمان از دیدار مستمر با مخالفان قیام خبر داد و بیان داشت: بنده بارها با گروه هایی که مخالف این قیام هستند، دیدار داشته ام و اعلام می کنم که هیچ محدودیتی برای دیدار با موافقان و مخالفان وجود ندارد، زیرا معترضان در پی برقراری نظام دموکراسی در کشور هستند و با فداکاری می خواهند وضعیت موجود را تغییر دهند که این امر به همه مردم و گروه ها مرتبط است.

رهبر انقلابیون بحرینی ارتباط داشتن معارضان با ایران را به شدت تکذیب کرد و گفت: این اکاذیت و اتهامات در دهه نود نیز علیه معترضان وجود داشته و تا هنگامی که ملت بر تغییر نظام کنونی به دموکراسی اصرار داشته باشند، ادامه خواهند یافت. مردم بحرین، کودک نیستند که منافعشان را به آنها یاد بدهیم، ایران چه ارتباطی با معاهده فعالیت ملی انقلابیون دارد، مطالبات ملت بحرین چه ارتباطی با این کشور دارد؟

وی تلاش شیعیان برای تاسیس نظام ولایت فقیه در بحرین را رد کرد و خاطر نشان ساخت: برخی ادعا می کنند که حمایت جمعیت الوفاق از شیخ عیسی قاسم (رهبر شیعیان بحرین) به معنای تلاش برای تاسیس نظام ولایت فقیه در بحرین است، این سخنان کاملا پوچ بوده و بارها از سوی انقلابیون رد شده اند. ما هیچ گاه برای تاسیس نظام ولایت فقیه اقدام نخواهیم کرد و اگر واقعا در صدد تاسیس چنین نظامی بودیم، جمعیت الوفاق را تاسیس نمی کردیم تا نظام سیاسی را اصلاح کنیم و برای برقراری دموکراسی در بحرین تلاش کنیم.

این عالم بحرین در پاسخ به سوالی مبنی بر نگرانی برخی حکومت های عربی از انقلاب در این کشور تصریح کرد: بحرین جزئی از منطقه و کشورهای عربی است و می خواهد همچنان در این محیط به زندگی بپردازد، خواسته هایی که در کویت و امارات و بحرین وجود دارد یکسان نیستند. ملت بحرین می خواهد که نظام دموکراسی بر کشور حاکم شود و این خواسته از سوی جهانیان مورد حمایت قرار گرفته است.

حجت الاسلام علی سلمان افزود: حکومت های منطقه باید شرایط بحرین را درک کنند و بدانند که شرایط در همه کشورها یکسان نیست و مطمئن باشند که دموکراسی شدن نظام در بحرین کاملا به سود منطقه خواهد بود.

وی درباره تغییر لحن جمعیت الوفاق در هفته های گذشته اظهار داشت: برآورده شدن خواسته های ملت و تشکیل حکومت با آرای مردم بسیار ضروری است و نمی توانیم از این خواسته ها کوتاه بیاییم، زیرا مصالح همه ملت در گرو برآورده شدن این خواسته هاست. ما با قدرت به خیابان ها آمده ایم و به صورت مسالمت آمیز به اعتراضات خود ادامه خواهیم داد./980/ب901/گ
ارسال نظرات