۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۲۱۰۶۹
شب گذشته؛

یکی از جوانان شیعه عربستان به شهادت رسید

خبرگزاری رسا ـ یکی از جوانان شیعه عوامیه عربستان، شب گذشته توسط نیروهای امنیتی آل سعود به شهادت رسید.
عصام محمد ابوعبدالله شهيد 22 ساله شيعه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی آل سعود، شب گذشته به سوی شهروندان عوامیه عربستان تیراندازی کرده که در پی آن یک جوان 22 ساله به شهادت رسید.

نظامیان سعودی که با تعدادی از جوانان این شهر درگیر شده بودند به تیراندازی شدید به سوی مردم اقدام کرده و عصام محمد ابوعبدالله، جوان 22 ساله را به شهادت رساندند تا آمار شهدای قطیف در روزهای گذشته به 5 تن برسد.

سه جوان دیگر به نام های محمد السعید، مرسی البربح و عبدالله الصویمل نیز در پی این تیراندازی شدید زخمی شدند.

نیروهای امنیتی آل سعود بلافاصله همه راه های ورودی و خروجی عوامیه را بستند تا از ورود و خروج نیروهای انقلابی از این شهر جلوگیری کنند.

با شهادت عصام محمد ابوعبدالله تعداد شهدای هفته های گذشته در استان شیعه نشین قطیف عربستان به 5 تن رسید و آمار مجروحان نیز از 20 تن فراتر رفت.

نظامیان سعودی مدت هاست که تیراندازی و کشتار شیعیان منطقه الشرقیه را در پیش گرفته و با کمترین درگیری و تنشی که در این منطقه از سوی شیعیان انجام می گیرد اقدام به تیراندازی شدید به سوی مردم می کنند.

شیعیان عربستان در ماه های گذشته در اعتراض به تبعیض مذهبی و ادامه بازداشت های مستمر شهروندان شیعه به راهپیمایی می پردازند که در پی آن 400 معترض دستگیر شده و 70 تن از آنان پس از سپری شده ماه ها همچنان در بازداشت هستند./980/ب902/گ
ارسال نظرات