۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۲۳۲
حجت الاسلام راشد یزدی:

جوانان پاک و تحصیل‌کرده سرمایه حقیقی ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشد یزدی، جوانان پاک و تحصیل کرده را سرمایه های هر کشور دانست و گفت: علم، نوری است که خداوند در قلب پاکان قرار می دهد چنانچه انسان تقوا را رعایت کند، خدا خود معلم او می شود.
حجت الاسلام راشد يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی، شب گذشته در مراسم عزاداری دهه آخر صفر در حسینیه آیت الله هاشمی شاهرودی مشهد به نقش تقوا و پرهیز از محرمات الهی در حفظ بهداشت روانی انسان اشاره و اظهار کرد: حساس‌ترین فراز خطر شیطان برای انسان، جوانی اوست.

وی با تأکید براینکه سرمایه هر کشور، جوانان تحصیل کرده و پاکدامن هستند نه انرژی هسته ای و تسلیحات نظامی، افزود: پیامبر اکرم(ص) در خطبه پیش از ماه مبارک رمضان، به جای سفارش مردم به انجام مستحبات، انان را به اجتناب از محرمات خدا و گناه نکردن فرا می خواند که نشان می دهد دوری از گناه بهتر از ثواب کردن است.

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به آیه شریفه «لاتتبعوا خطوات الشیطان..» ابراز داشت: پیروی از شیطان، انسان را به سوی فحشاء و منکر سوق می‌دهد؛ اما تمسک به نماز و یاد خدا، انسان را از این تهدیدها مصون می‌دارد.

وی با اشاره به این حدیث امام سجاد(ع) که می‌فرمایند عابدترین مردم کسی است که از حرام خدا پرهیز کند، ادامه داد: چشم‌پوشی و خودداری از گناه از هر ثوابی بالاتر است چرا که اگر هوای نفس تغذیه شود نمی‌توان مهارش کرد.

وی خطاب به جوانان تصریح کرد: اگر وقتی می‌توانید گناه کنید، از آن پرهیز کنید، زمینه رشد علمی و معنویت ‌فراهم می شود؛ حضرت یوسف(ع) از همین مسیر بود که بر اریکه پادشاهی مصر تکیه زد و تاج نبوت دریافت کرد.

وی با اشاره به آیه شریفه «...واتقوالله یعلمکم الله..» گفت: علم، به کثرت تعلیم و تعلم نیست؛ بلکه نوری است که خداوند در قلب پاکان قرار می دهد چنانچه انسان تقوا را رعایت کند، خدا خود معلم او می شود.

گفتنی است، مراسم دهه آخر صفر با حضور آیت الله هاشمی شاهرودی، سخنرانی حجج اسلام راشد یزدی و رفیعی و مداحی محمود کریمی، مرتضی طاهری، سیدمهدی میرداماد و سعید حدادیان هر شب ساعت19 در محل حسینیه آیت الله شاهرودی مشهد واقع در امام رضا19 برگزار می شود./930/پ202/س
ارسال نظرات