۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۲۱۲۵۶

«زیارت از بعید» در ‌استان آذربایجان شرقی قرائت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی هنری ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری مراسم قرائت زیارت از بعید به مناسبت سالروز وفات پیامبر اعظم (ص) در تبریز و شهرهای آذربایجان‌شرقی خبر داد.
وفات پيامبر اکرم (ص)
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، محمد دادی در نشست اعضای ستاد بزرگداشت پیامبر اعظم‌(ص) با اشاره به اینکه 28 صفر یکی از ایام حزن‌ا نگیز برای مسلمانان جهان است، اظهار داشت: مراسم قرائت زیارت ازبعید از حرکتهای بسیار ارزشمندی است که در طول چند سال اخیر در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی افزود:وجود مبارک رسول اکرم (ص) سرشار از فضیلت‌های انسانی و صفات حمیده و پسندیده و آراسته به سجایای نکوی اخلاقی بود و برای تبیین سیره نبوی باید از ابزارهای مختلف بهره گرفت که برگزاری مراسم قرائت زیارت ازبعید می تواند در این راستا موثر باشد.

وی با اشاره به رسالت نهادهای فرهنگی در تبیین و نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و ایرانی گفت: با توجه به موج بیداری اسلامی ملتهای منطقه قرائت این زیارتنامه می تواند نقش تاثیرگذاری در جهت ایجاد وحدت و یکپارچگی در بین اقشار مختلف ایفا نماید.

دادی با اشاره به نهادنیه کردن سنت حسنه قرائت زیارت ازبعید بر لزوم ایجاد روحیه تحقیق و تدبر درخصوص آشنایی با ابعاد زندگی حضرت پیامبر (ص) تاکید کرد.

براساس این گزارش مراسم قرائت زیارت ازبعید روز یکشنبه دوم بهمن ماه 1390 با حضور هیاتهای مذهبی و اقشار مختلف مردم از ساعت 30/10 صبح در محل میدان ساعت تبریز برگزار و کتابچه این زیارت نامه نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در همان مراسم توزیع می‌شود./935/د103/س

ارسال نظرات