۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۲۱۳۲۷
در واکنش به سخنان پادشاه بحرین؛

دبیرکل جمعیت الوفاق: با حضور در خیابان ها پاسخ سخنان آل خلیفه را خواهیم داد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل الوفاق بحرین در واکنش به سخنان آل خلیفه تاکید کرد که به اعتراضات خود علیه آل خلیفه ادامه خواهند داد.
شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق
به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس مطبوعاتی جمعیت های معارض رژیم آل خلیفه با حضور مسوولان جمعیت های الوفاق، وعد، الوحدوی، القومی و الاخاء در منامه برگزار شد.

حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق در این کنفرانس خبری با انتقاد شدید از سخنان پادشاه بحرین درباره اجرای اصلاحات در قانون اساسی گفت: این اظهارات با همه معیارها مغایر بوده و سبب بروز ناامیدی در جامعه شده است، سخنان آل خلیفه ما را به یاد سخنرانی های روسای سابق کشورهای عربی بود و عکس العمل مردم نیز دقیقا با واکنش های انجام گرفته در میدان التحریر مشابهت داشت.

وی افزود: پادشاه بحرین به مسائل اساسی نظیر حوزه های انتخاباتی نپرداخت، این در حالی است که ولیعهد در گذشته از تشکیل پارلمان با صلاحیت های کامل، حوزه های انتخاباتی عادلانه و حکومت با آرای مردم سخن گفته بود و سخنان پادشاه بر این مساله تاکید دارد که سخنان ولیعهد بی اعتبار است.

دبیرکل جمعیت الوفاق تصریح کرد: سخنان پادشاه حتی 5 درصد خواسته های دموکراسی طلبانه معارضان را برآورده نمی سازد، همگان خواسته های معارضان و سخنان پادشاه را شنیده و به تفاوت های میان این دو واقف هستند.

شیخ علی سلمان اظهارات آل خلیفه را برگرفته از همایش به اصطلاح گفت وگوی ملی عنوان کرد و اظهار داشت: این مذاکرات در حالی صورت گرفت که جمعیت های امل و وحدوی از حضور در آن خودداری کرده و جمعیت های وعد، التقدمی و القومی نیز خاطر نشان ساختند که نتایج این مذاکرات را به رسمیت نمی شناسند. الوفاق نیز در این گفت وگوها حضور یافت تا بتواند روند مذاکرات را تغییر دهد، اما این تلاش ها بی نتیجه بوده و نتایج آن تنها دیدگاه حکومت به شمار می آید.

این عالم انقلابی نسبت به تکرار چنین سخنانی هشدار داد و تاکید کرد: مقامات باید متوجه باشند که سخنانی به مراتب عادی تر از اظهارات پادشاه بحرین در بهار عربی با واکنش بسیار شدیدی مواجه شده است. پادشاه مغرب با شنیدن پیام های تجمع و راهپیمایی اعتراض آمیز ملت به سرعت وارد عمل شد و اصلاحات واقعی را اجرا کرد و پس از آن بود که مردم به پای صندوق های رای رفته و دولت مورد نظر خود را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: این در حالی است که ملت بحرین پس از یکسال اعتراض و راهپیمایی باید چنین سخنانی را از سوی پادشاه بشنوند، پادشاه به گونه ای سخن گفت که گویی بحرین جزئی از بهار عربی نیست و بر همین اساس است که آل خلیفه وعده اصلاحات صوری را به مردم می دهد.

علی سلمان نظام سیاسی بحرین را عجیب توصیف کرد و گفت: نکته جالبی که در نظام سیاسی بحرین وجود دارد اینست که پادشاه از سوی قوه مجریه انتخاب می شود و این قوه تحت نظر پادشاه قرار دارد. قوه قضاییه نیز کاملا در تسلط پادشاه است و به همین دلیل است که اعتقاد داریم پادشاه به عنوان منبع قدرت در بحرین به شمار می آید نه ملت.

دبیرکل جمعیت الوفاق با تاکید بر اینکه ملت بحرین این اصلاحات صوری را به رسمیت نمی شناسند، بیان داشت: واکنش گروه های سیاسی معارض نظام کاملا واضح است و به جنبش های اعتراض آمیز و مسالمت آمیز خود در پایتخت ادامه خواهند داد تا همه خواسته های ملت با انتقال مسالمت آمیز قدرت تحقق یابد و ملت به عنوان منبع قدرت تلقی شود.

وی حضور گسترده مردم در اعتراضات خیابانی را خواستار شد و تاکید کرد: ملت با حضور گسترده در خیابان ها و ادامه اعتراضات، پاسخ سخنان آل خلیفه را خواهند داد و همراه با سایر برادرانمان در کشورهای تونس و یمن و لیبی و مصر به قیام خود ادامه می دهیم تا به اصلاحات واقعی رسیده و مطالبات شهروندان بحرینی تحقق یابند.

رهبر انقلابیون بحرینی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: انقلابیون بحرینی در اوج رشد و بلوغ سیاسی بوده و مطالبات آنان در گذشته و در حال حاضر کاملا روشن هستند و پیشرفت سیاسی را دنبال می کنند.

گفتنی است شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه در سخنانی که روز یکشنبه ایراد کرد، وعده داد که اقدام به اصلاحات در قانون اساسی خواهد زد. اصلاحات پیشنهادی پادشاه، بخشی از توصیه های کمیته گفت وگوی ملی است که با حضور حامیان و غیبت مخالفان نظام در ماه های گذشته در این کشور برگزار شد./980/ب901/گ
ارسال نظرات