۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۲۱۵۰۶

کاروان پیاده انصار الحسین مشهد مقدس به شلمچه رسید

خبرگزاری رسا ـ کاروان پیاده انصار الحسین(ع) متشکل از 72 نفر از زائران عتبات عالیات در کشورعراق از مشهد مقدس به شلمچه رسید.
کاروان پیاده انصار الحسین مشهد مقدس به شلمچه رسید
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، کاروان پیاده انصار الحسین(ع) برای یازدهمین بار است که از مشهد مقدس به قصد زیارت عتبات عالیات در کشور عراق عزم سفر کرده است و پس از گذشتن از شش استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، چهار محال بختیاری و خوزستان پس از طی 1960 کیلومتر مسافت به مدت 55 روز به میعاد گاه عاشقان شلمچه رسیده است.

محمد رجبی مسؤول کاروان پیاده انصار الحسین (ع) با قدردانی از همکاری مسؤولان استانی و شهرستان های واقع در مسیر، اعضای کاروان را 72 نفر ذکر کرد و اظهار داشت: در میان این افراد که ازاقشار مختلف حضور دارند کوچک ترین زائر 14 سال و مسن ترین زائر حسینی 70 سال سن دارد.

وی با بیان اینکه واقعه عاشورا اساس تحولات جهانی و جنبش های بیداری است افزود: امروز جامعه ما بیش از هرزمان دیگری به حرکت های فرهنگی مذهبی نیازمند است و رهبر معظم انقلاب نیز براین موضوع تاکید دارند.

مسؤول کاروان پیاده انصار الحسین (ع) تصریح کرد: ایجاد شور حسینی در راستای این توصیه ها کاری عظیم است و شور حسینی در برابر زهرها و فتنه های دشمنان پادزهری است کارساز، که متأسفانه مورد کم لطفی قرار می گیرد.

این مقام مسؤول بیان داشت: زایران این کاروان از جان مایه می گذارند و هزینه های سفر را نیز خود متقبل می شوند تا قدمی در راستای احیای فرهنگ عاشورا برداشته باشند.

رجبی با ابراز تأسف نسبت به عملکرد ضعیف صدا و سیما در خصوص عدم پوشش این گونه برنامه ها گفت: شبکه های سراسری سیما برای جریانات خیلی پیش پا افتاده سرمایه گذاری فراوان می کنند اما این شور حسینی که مردم برخی از شهرها به پا می کنند را منعکس نمی کنند.

مسؤول کاروان پیاده انصار الحسین (ع) اظهار داشت: با توجه به تبلیغات سوء و توطئه های ضد دینی شبکه های وهابیت در برابر عقاید شیعه و تأثیر آن بر برخی از جوانان کشورمان، لازم است این شور و اشتیاق حسینی که پاسخی کوبنده به تهاجم فرهنگی شبکه های ماهواره ای دشمنان نظام اسلامی است به درستی مورد بهره برداری و به اطلاع همگان رسانده شود./9465/پ202/ص
ارسال نظرات