۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۲۱۶۴۰

مسؤول جدید نمایندگی تهران دفتر تبلیغات اسلامی معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه مسؤول نمایندگی تهران دفتر تبلیغات اسلامی با حضور حجت الاسلام احمد واعظی برگزار شد.
معارفه مسؤول جديد نمايندگي تهران دفتر تبليغات اسلامي


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی در مراسم تودیع و معارفه رییس نمایندگی تهران دفتر تبلیغات اسلامی که در سالن جلسات مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام نجفی در دوران تصدی ریاست نمایندگی تهران دفتر تبلیغات گفت: حجت‌الاسلام نجفی از نیروهای اولیه، خدوم و بسیار مؤثر، از افراد زحمتکش و اهل قلم و تأثیرگذار است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه قدردانی از زحمات یکی از وظایف ماست به فلسفه تشکیل دفتر تهران اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدا مقرر بود که دفتر تهران به عنوان دفتر نمایندگی با مأموریت مشخص و تعریف شده ایجاد شود.

وی بیان داشت: بر اساس ماموریت، دفتر تهران در واقع رابط و پیوند دهنده میان بخش‌های مختلف دفتر با نهادها و مراکز مختلف تهران اعم از وزارت علوم، مجلس و دیگر نهادها بود که بخشی از آن انجام شد.

حجت الاسلام واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تهران ظرفیت بالایی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی دارد، اظهار داشت: این شهر نیاز به راه‌اندازی و انجام فعالیت‌های پژوهشی ندارد زیرا وجود مراکز پژوهشی بسیار در تهران و نزدیکی به قم هیچ توجیهی برای این قبیل اقدامات باقی نمی‌گذارد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در دفتر تهران نیازی به فعالیت آموزشی منتهی به مدرک نیست، زیرا در واقع تهران مرکز آموزشی کشور است لکن نیاز به انجام فعالیت در زمینه تبلیغ و تعمیق دینی و فعالیت‌های مربوط به فرهنگ دینی در این شهر بسیار احساس می‌شود.

وی با اشاره به حجم جمعیت، مشکلات و نابسامانی‌های فرهنگی که در تهران پایه‌ریزی و به نقاط دیگر ساماندهی می‌شود، افزود: در خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، تهران قرار می‌گیرد و من معتقدم که دفتر تهران باید از نمایندگی خارج و تغییر مأموریت پیدا کند.

حجت‌الاسلام واعظی ادامه داد: باید در خصوص تهران خلاقیت داشت و با هزینه کم، تأثیر فرهنگی و اجتماعی بسیار داشت. با توجه به این ضرورت تصمیم گرفته شد تا در مدیریت دفتر تهران جوان‌گرایی صورت گیرد و به همین‌خاطر حجت‌الاسلام معزی برای دفتر تهران در نظر گرفته شد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین معزی از نیروهای جوان، پرانرژی، بسیار خوش‌فهم و خوش‌استعداد است و چون کار رسانه‌ای می‌کند و با برخی سایت‌های فرهنگی مرتبط است به فضای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آشنایی کافی دارد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام معزی، مسوول دفتر دفترتبلیغات اسلامی شعبه تهران با بیان اینکه فعالیت فرهنگی در تهران با فعالیت فرهنگی در قم متفاوت است، گفت: چون هزینه ها متفاوت است نوع ورود هم متفاوت است و انتظار داریم که برادران در دفتر تبلیغات اسلامی قم ما را تنها نگذارند و از انتقال تجربیاتشان دریغ نکنند و نگاه برادرانه و بزرگوارانه به تهران داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه های آموزشی و پژوهشی به دنبال پتانسیل های واقعی و اصیل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هستند اظهار داشت: ماموریت های برنامه ای و مشاوره دینی می تواند پایه ریز حضور روحانیت در موسسات فرهنگی تهران باشد.
 
حجت الاسلام نجفی راد، رییس پیشین دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران نیز در این مراسم با اشاره به ماموریت دفتر تهران تصریح کرد: پس از تاسیس دفتر در تهران در درجه اول با تمامی سازمان ها و نهادی مرتبط ارتباط برقرار کردیم و با تعامل با مراکز مختلف ظرفیت‌های دفتر را معرفی و درخواست های آنان را شنیدیم.
 
وی افزود: حوزه تعاملی سازمان‌ها، نهادها و مراکز مختلف با دفتر تهران بیشتر در عرصه مطالبات است و نباید فراموش کرد که در تهران نیاز به کار تبلیغی بسیار دیده می شود.

رییس پیشین دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران ادامه داد: تجهیز تهران از نظر فعالیت تبلیغی تاثیرات مهمی از خود برجای خواهد گذاشت. حوزه‌ علمیه تهران ظرفیت خوبی دارد و می توان به جای اعزام مبلغ از قم به تهران مبلغان تهرانی را که از زیرکی خاصی هم برخوردار هستند ساماندهی کرد./916/د101/ع

ارسال نظرات