۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۲۱۷۱۲
مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

همه تلاش ‌حوزه در جهت تحقق رهنمودهای رهبری است / تربیت طلبه مهذب رویکرد اصلی مدارس علمیه باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مقتدایی با تأکید براین که تربیت طلبه مهذب باید رویکرد اصلی حوزه‌های علمیه قرار گیرد، گفت: رهنمود‌های مقام معظم رهبری تاکنون راهگشای مسائل حوزه بوده است‌؛ از این رو همه تلاش مجموعه حوزه تحقق رهنمودهای معظم له است.
آيت الله مقتدايي آيت الله مقتدايي آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور، صبح امروز در نشست اعضای شورای حوزه علمیه مازندران که در ساری برگزار شد، با مهم ارزیابی کردن نقش حوزه‌های علمیه در نظام دینی‌ گفت: انتصاب این مراکز مقدس دینی به امام زمان(عج) یک افتخار بزرگ برای حوزه ها است.

وی با بیان این که حوزه وروحانیت خادمان واقعی حضرت ولی عصر(عج) هستند، افزود: خدمت به طلاب حوزه‌های علمیه اگر مورد رضایت امام زمان(عج) قرار گیرد یک مدال افتخار برای همه ما است.

آیت الله مقتدایی با اشاره به این که امروز علمای بزرگ هر استان عهده دار پرورش سربازان امام زمان(عج) هستند، ادامه داد: این سعادت بزرگ نصیب هر انسانی نخواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه، ارتقای شاخص های کمی و کیفی حوزه های علمیه را یک ضرورت مهم دانست و با بیان این که امروز همه تلاش مجموعه مدیریت حوزه برتوسعه کمی و کیفی مدارس علمیه سراسر کشور است، خاطرنشان کرد: رسیدن به نقطه مطلوب دراین بخش نیازمند همراهی و همکاری همه علما و روحانیان کشور است.

آیت الله مقتدایی، ایجاد هماهنگی میان مدیران مدارس علمیه استان ها در جهت تقویت حوزه درآن استان را ضروری دانست و ادامه داد: داشتن هماهنگی و همگرایی لازم در هر استان نیاز ضروری تقویت این مراکز دینی است.

وی بر رفع کاستی های موجود در مدارس علمیه استان با همراهی ووحدت رویه میان علما و روحانیت تأکید کرد و ادامه داد: اگر تلاش ها در این بخش با وحدت و همدلی همراه باشد به یقین شاهد رشد کیفی و کمی مدارس علمیه استان در آینده ای نه چندان دور خواهیم بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه سخنان بر افزایش میزان پذیرش مدارس علمیه استان در هر سال تأکید کرد و گفت: این مسأله مهم با افزایش شاخص های علمی در مدارس استان محقق خواهد شد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، تقویت سطح علمی طلاب مدارس علمیه استان را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: مدیران مدارس علمیه باید از اساتید بخواهد در تربیت طلاب جدیت بیشتری داشته باشند.

آیت الله مقتدایی با تأکید براین که تربیت طلبه مهذب باید رویکرد اصلی حوزه‌های علمیه ما قرار گیرد، گفت: توجه به بعد اخلاقی طلاب در کنار مباحث علمی باید مورد توجه باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور همچنین به برنامه های مرکز مدیریت برای ارتقای شاخص های کمی و کیفی مدارس علمیه کشور اشاره کرد و افزود: تلاش در جهت راه اندازی کرسی های درس خارج و سطوح عالی در هر استان یکی از مهم‌ترین برنامه های این مرکز است.

وی با بیان این که همه تلاش مجموعه مدیریت حوزه تمرکز طلاب در استان ها است، ادامه داد: حضور طلاب سراسر کشور درقم سبب ایجاد مشکلات تبلیغی در سطح استان ها و شهرها خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه بر دغدغه رهبر معظم انقلاب در این خصوص اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری تاکنون رهنمودهای بسیاری در این خصوص داشتند که این سخنان برای حوزه بسیار راهگشا بوده و همه تلاش مجموعه حوزه تحقق رهنمودهای معظم له در این خصوص است.

آیت الله مقتدایی، حضور طلاب در استان ها را سبب رونق گرفتن تبلیغ درآن مناطق دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی مواقع شاهد هستیم به دلیل حضور گسترده طلاب به قم برخی مساجد و حتی روستاها در سطح کشور از وجود یک روحانی بی بهره هستند.

وی، ارتقای سطوح علمی در مدارس علمیه کشور را یکی از مهم ترین برنامه های مجموعه مدیریت حوزه دانست و تصریح کرد: در حال حاضر نیز اگر شرایط در هر حوزه ای برای ارتقای سطح علمی آماده باشد شورای گسترش برای دادن مجوز سطح سه و چهار محدودیتی ندارد.

آیت الله مقتدایی در بخش پایانی سخنان خود توسعه کمی مدارس علمیه در مناطق مختلف کشور را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: تجربه ثابت کرده است در هر منطقه ای حوزه های علمیه فعال بودند فرقه باطل نتوانستند در آنجا نفوذ پیدا کنند./950/پ201/س
ارسال نظرات