۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۲۱۷۱۹
نخست وزیر دولت حماس:

ملت فلسطین محاصره نوار غزه را درهم خواهد شکست /غزه دروازه جهان برای آزادسازی مسجدالاقصی و قدس خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ اسماعیل هنیه با تاکید بر اینکه ملت فلسطین محاصره نوار غزه را درهم خواهد شکست، تاکید کرد که غزه دروازه جهان برای آزادسازی مسجدالاقصی و قدس خواهد شد.
اسماعيل هنيه
به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس، روز گذشته در نشست بین المللی رؤسای مراکز مطالعات و پژوهش های علمی در جهان عرب، گفت: ملت فلسطین می تواند محاصره مادی نوار غزه را در هم بشکند و هرگز تسلیم محاصره سیاسی تحمیلی نخواهد شد؛ چراکه تغییرات جهان و سفرهایی که ما به کشورهای عربی کردیم و استقبال رسمی و ملی مردم این کشورها از ما، حاکی از آن است که مردم جهان با ملت فلسطین و کنار آنها هستند.

وی در این مراسم که از طرف دانشگاه الاقصی در غزه برگزار شده بود با تاکید بر اینکه غزه دروازه جهان برای آزادسازی مسجدالاقصی و قدس خواهد شد، گفت: امروز با حضور شمار زیادی از علمای اتحادیه کل دانشگاه های عربی حصار رسانه ای و علمی رژیم صهیونیستی را در هم می‌شکنیم و مرحله جدیدی را آغاز می کنیم که نام آن در هم شکستن محاصره سیاسی و علمی غزه است.

هنیه در ادامه تاکید کرد: نشست روسای مراکز مطالعات و پژوهش های علمی جهان عرب در بهترین زمان و مکان ممکن برگزار شده است؛ چراکه امروز، روز نخست ماه ربیع اول؛ ماه میلاد نبی اکرم(ص) و میلاد نور است و نیز در شهر غزه در حوالی بیت المقدس که بخشی از وطن و کشور بزرگ شام است تشکیل شده است؛ شهری که خداوند چنین مقدر کرده است که در برابر رژیم اشغالگر بایستد تا با مقاومت و پایداری آزاد شود، چنانکه در برابر دشمنان ایستادگی کرد و امروز ما در سومین سالروز آن به سر می بریم.

نخست وزیر دولت حماس در ادامه با اشاره به دشواری ها و سختی های ملت فلسطین در رویارویی و مبارزه با رژیم صهیونیستی، گفت: ملت فلسطین هرگز تسلیم نشده است و گیلعاد شالیط را در برابر آزادی 1027 اسیر فلسطینی به رژیم صهیونیستی تحویل دادند و به امید خداوند، غزه دروازه جهان برای آزادسازی فلسطین خواهد شد.

وی از کشورهای سودان، لبنان، عراق، اردن به خاطر مقاومتشان در برابر رژیم اشغالگر تشکر و قدردانی و تاکید کرد: فسلطینی ها هرگز پروژه های اشغالگران را که از اقامت ملت فلسطین در کشوری جایگزین صحبت می‌کنند، نخواهد پذیرفت.

هنیه در پایان موافقت خود را با پیشنهاد شاکر نصیر الدین، یکی از شرکت کنندگان در این نشست در خصوص ایجاد انجمن علما به خاطر فلسطین که مقر موقت آن در غزه و مقر همیشگی آن در بیت المقدس خواهد بود موافقت و تاکید کرد که دانشگاه های فلسطین مملو از علم و دانشمندان است؛ چراکه ایمان دارند که فلسطین با سلاح علم و ایمان آزاد خواهد شد.

این مقام فلسطینی در پایان از دانشگاه های کشورهای عربی خواست که از دانشگاه های فلسطین حمایت کنند تا پرچم های علم همواره در فلسطین برافراشته باقی بماند.

گفتنی است که این نشست با حضور 50 تن از سران دانشکده های عربی مصر، سودان، لبنان، عراق و اردن در غزه برگزار شد./981/ب902/گ
ارسال نظرات