۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۱۲۱۷۵۷

برگزاری دوره تربیت معلم قرآن کریم در ماکو

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی ماکو از برگزاری دومین دوه تربیت مربی قرآن کریم ویژه بانوان این شهرستان خبر داد.
برگزاری دوره تربیت معلم قرآن کریم در ماکو
حجت الاسلام رضا ابراهیمی، رییس اداره تبلیغات اسلامی ماکو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، در تشریح فعالیت های نیمه دوم سال جاری در شهرستان ماکو گفت: طی شش ماه دوم سال جاری طرح نهضت قرآن آموزی در این شهرستان با حضور نزدیک به 200 نفر در قالب 10 کلاس آموزشی در رشته های روخوانی، روانخوانی و مفاهیم قرآن کریم برگزار شد.

وی با بیان اینکه هم اینک دومین دوره طرح تربیت معلم قرآن کریم در سال جاری ویژه بانوان در رشته روخوانی و روانخوانی در حال برگزاری است، تصریح کرد: این دوره با هدف تربیت نیروی متعهد و متخصص از ابتدای مهر ماه سال جاری آغاز شده و آزمون پایانی آن دهه ابتدایی اسفند ماه اجرا می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: شرکت‌کنندگان در این دوره پس از اتمام دوره آموزشی در اوایل اسفندماه و کسب نمره قبولی در آزمون پایانی موفق به دریافت مدرک مربی قرآنی می شوند.

این مسوول با بیان اینکه 30 نفر از بانوان در آزمون ورودی این دوره که 20 مهر‌ماه برگزار شد، شرکت داشتند اضافه کرد: امسال در نظر داریم برای افرادی که به دلیل دوری از محل برگزاری کلاس‌ها نمی‌توانند به صورت حضوری در کلاس حضور داشته باشند، دوره به صورت غیر حضوری برگزار شود.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه به برگزاری دوره‌های تجوید، مفاهیم سطح(1) و دو اشاره کرد و افزود: دوره آموزشی این کلاس‌ها از پنجم آبان‌ماه آغاز شده و تا دهم بهمن‌ماه جاری ادامه خواهد داشت.

افزایش خانه های قرآنی ماکو به 9 باب

رییس اداره تبلیغات اسلامی ماکو با اشاره به روند صدور مجوز برای توسعه کمی مراکز و موسسات قرآنی و همچنین خانه های قران روستایی خاطرنشان کرد: هم اینک مجوز فعالیت موقت موسسه نور المبین ماکو صادر شده است و یک موسسه نیر در شهرستان شوط در حال سپری کردن مراحل دریافت مجوز رسمی فعالیت هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: در ابتدای سال جاری تعداد خانه‌های قرآنی روستایی ماکو و شهرستان‌های تابعه 2 باب بود که در حال حاضر این خانه‌ها به تعداد 9 باب افزایش یافته است./936/پ202/ص
ارسال نظرات