۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۲۱۸۰۲
حجت الاسلام ماندگاری:

رسالت طلاب تبیین ولایت دینی و الهی برای زندگی بشریت است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: بالاترین مظهر رحمت الهی هدایت است اما همین هدایت بصیرت می‌خواهد، بنابراین رسالت الهی طلاب حوزه علمیه، هدایت مردم و تبیین ولایت دینی و الهی در زندگی است.
حجت الاسلام ماندگاري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، عضو هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا، روز گذشته در جمع مردم و طلاب حوزه‌های علمیه کاشمر با اشاره به آستانه فرارسیدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: هرکسی را که شورای نگهبان انتخاب کرد صالح است ولی ما باید فرد اصلح را انتخاب کنیم؛ هرچند رأی نیاورد.

وی در ادامه ابراز داشت: نماینده مجلس چهار ویژگی بارز دارد؛ نخست آن که باید نماینده مردم باشد و مشکلات مردم را ببیند، در قانون‌گذاری دین محور باشد، با شجاعت بر تمام بخش‌های جمهوری اسلامی ایران نظارت کند، و نهایت برای مردم الگو باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه  در توضیح این شاخصه‌ها افزود: امروز ملت ما به استانداردهای غربی و شرقی نیازی ندارد، زیرا بهترین استانداردها در قرآن موجود است؛ نماینده باید با محوریت دین قانون‌گذاری کند و استانداردهای قرآنی را مد نظر بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از هدایت به عنوان بالاترین مظهر رحمت الهی یاد و خاطرنشان کرد:‌ هدایت نیاز به بصیرت دارد؛ بصیرت یعنی نوردهی و تبیین حقیقت برای مردم. انسان برای راه رفتن نیاز به چشم، نور و راهنما دارد که همین سه رکن برای بصیرت نیاز است و قرآن همه‌ی این سه رکن را در ولایت معرفی می‌کند.

عضو هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا در ادامه متذکر شد: رسالت الهی طلاب حوزه علمیه، هدایت مردم و تبیین ولایت دینی و الهی در زندگی است. تبلیغ و بصیرت‌دهی سه شاخصه مهم دارد: اول اینکه حلاوت و شیرینی فهم دین را به مردم بچشانیم؛ دوم اینکه به مردم بفهمانیم اسلام یعنی تسلیم محض در برابر دستورات دینی که مهمترین آن و مصداق بارز فرهنگ تقوا، پیروی از دستورات ولایت و رهبری است؛ سوم اینکه مجاهدت واقعی را تبیین کنیم، بدین معنا کع دارایی‌های خود اعم از مال و جان را برای دین مصرف کنیم.

وی، جامعیت، کمال و پویایی را از صفات دین مبین اسلام برشمرد و خاطر نشان کرد: دین مبین اسلام دینی جامع است، به عبارت دیگر همه ابعاد زندگی را مد نظر داشته و کامل است یعنی همه‌ی اجزا و دستورات مورد نیاز برای تکامل بشر را دارا است و مهمتر از همه پویا یعنی به روز است که این ویژگی در گرو عنصر امامت و اجتهاد و رهبری است.

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه اسلام و مسلمانان، اظهار داشت: دشمنان اسلام برای نابودی این دین از راه خود اسلام وارد شده اند و اولویت‌ها را برای مردم جابجا می‌کنند. مثل کسی که نماز را فدای سینه‌زنی و عزاداری می‌کند. ما باید اولویت‌ها را با ارائه مطالب زیبا، با بیانی شیرین و اخلاقی زیبا اصلاح کنیم./968/پ202/ص
ارسال نظرات