۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۲۱۸۸۶
رییس هیأت اجرایی انتخابات‌ تبریز‌:

12 اسفند تجلی ولایت‌مداری مردم است

خبرگزاری رسا ـ فرماندار تبریز گفت: 12 اسفند فرصتی دوباره برای تجدید میثاق آحاد مردم با آرمان‌های بلند معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری و شهدای سرافراز ایران اسلامی خواهد بود.
محمود چمني فرماندار تبريز
محمود چمنی، فرماندار تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، خواستار رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها شد و اظهار داشت: رعایت قانون در تبلیغات انتخاباتی از سوی نامزدهای انتخابات مجلس به یقین بر نظر مردم در انتخاب نماینده اصلح تاثیرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر این‌که برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم نیازمند عزمی همگانی است، ادامه داد: کسانی که خود را نامزد برای ورود به محل قانونگذاری کرده‌اند، باید بیش از سایر مردم خود را مقید به اجرای دقیق قانون بدانند، چراکه کسی که برای امر قانونگذاری انتخاب می‌شود، باید خود عامل به قوانین باشد.

چمنی از راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی نامزدها خبر داد و تصریح کرد: 10 ماده از قانون انتخابات به امر چگونگی تبلیغات نامزدهای انتخاباتی اختصاص یافته که نحوه و نوع تبلیغات و حتی اندازه عکس و زندگی‌نامه در این ماده‌ها از قانون انتخابات به صراحت آمده است.

فرماندار تبریز با اشاره به این‌که چسباندن تراکت‌های تبلیغاتی بر دیوار مردم غیرشرعی و غیرقانونی است، گفت: مردم باید به دنبال پاسخ این سوال مهم باشند که چرا باید یک فرد که دغدغه حل مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود را دارد، برای ورود به مجلس شورای اسلامی هزینه‌های گزاف صرف تبلیغات کند.

وی توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در انتخاب نماینده اصلح را مورد تاکید قرار دارد، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند؛ مردم باید به نامزدهایی که به هر شکل ممکن به گروه‌های قدرت و ثرورت وصل هستند، رای ندهند چراکه بایستی در آینده و در دوران نمایندگی پاسخگویی هزینه کنندگان و حامیان خود باشند.

رئیس هیئت اجرایی شهرستان تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ممنوعیت استفاده از بیت المال بر له یا علیه هر نامزدهای انتخاباتی افزود: ویژگی اصلی انقلاب اسلامی، عدالت‌محوری و یکسانی همگان در برابر قانون است، از این رو دستگاه های اجرایی و دولتی باید در انتخابات تنها به وظایف قانونی خود عمل کنند و بستر لازم برای حضور گسترده و حداکثری مردم در انتخابات را فراهم می کنند.

فرماندار تبریز با تاکید بر این‌که انتخابات 12 اسفند تجلی ولایت مداری ملت ایران خواهد بود، گفت: حضور پرشور ملت یاس و نا امیدی دشمنان و نظام های سلطه گر را به دنبال دارد، در حقیقت 12 اسفند فرصتی دوباره برای تجدید میثاق آحاد مردم با آرمانهای بلند معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و شهدای سرافراز ایران اسلامی خواهد بود./935/ت303/س
ارسال نظرات