۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۲۱۹۷۲
رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

هفته وحدت فرصتی برای نمایش قدرت اسلام به جهانیان است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور هفته وحدت را بهترین فرصت برای نمایش قدرت اسلام به جهانیان و استکبارستیزان عالم دانست.
رييس مرکز بزرگ اسلامي شمال کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام ابوالفضل عامری، رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور امروز در جلسه ای به  مناسآستانه هفته وحدت در گرگان برگزار شد با بیان این که در پرتو و سایه وحدت است که اتحاد و انسجام بین همه مسلمانان ایجاد می شود، افزود: مسأله وحدت بسیار مورد تأکید دین مبین اسلام و آیات الهی بوده است و با وحدت و همبستگی می توان راه و روش و سیره رسول خدا‌(ص) که همان تقریب رسالت الهی است به خوبی انجام دهیم.

وی با تأکید بر این که همه مسلمانان در جهان در یک وحدت و ید واحده که گفته و خواسته قرآن است، به دنبال ترویج، تبلیغ و اجرای اسلام باشند، خاطرنشان کرد: وحدت و همبستگی مسلمانان باید در همه زمان‌ها وارد عرصه اجتماعی شود و محدود به یک زمان نباشد.

حجت الاسلام عامری با اشاره به این که وحدت جامعه بشری در نزد پیامبر(ص) اولویت بیشتری از وحدت در میان امت اسلامی داشت، اضافه کرد: امروز همه مسلمانان باید در سایه سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) گام برداریم و از توطئه افکنی دشمنان اسلامی جلوگیری کنیم.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، وحدت و همدلی را مهم‌ترین نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان برای رسیدن به موفقیت، یکتاپرستی و یکپارچگی، باید وحدت، انسجام، انس و الفت را بین جوامع اسلامی ترویج دهند و به تعبیر قرآن امتی واحده تشکیل دهند.

وی با بیان این که در پرتو و سایه وحدت است که اتحاد و انسجام بین همه مسلمانان ایجاد می شود و این همان چیزی است که مورد نظر قرآن و سیره نبوی است، ادامه داد: با وحدت و همبستگی می توان این امر خطیر که همان تقریب رسالت الهی است به خوبی انجام دهیم.

حجت الاسلام عامری با اشاره به معانی گوناگون وحدت گفت:‌ تبدیل گسست به همبستگی بین مسلمانان، کنار گذاشتن اختلاف سلیقه ها و نظرها، تحت الشعاع قرار نگرفتن حال و آینده نسبت به گذشته، رسیدن به انسجام از واگرائی، یکی شدن به جای پراکندگی همه از معانی وحدت است و این همه در مجموع نشان این است که همه مسلمانان در جهان بشریت و اسلام در یک وحدت و ید واحده که گفته و خواسته قرآن است، به دنبال ترویج، تبلیغ و اجرای اسلام باشند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تصریح کرد: امروز بسیار خوشحال و خرسند هستیم که دانشمندان،‌ روشنفکران و متفکران جهان اسلام و آنان که مدعی رهبری اسلام و وحدت را دارند، با گفت و گو، برنامه ریزی اقدام به برگزاری این جشنواره ها، کنفرانس ها،‌ همایش ها و نشستهای مختلف و بازگو کردن راههای استراتژیک رسیدن به وحدت و ید واحده مذاهب اسلامی با مبنای اخوت، وحدت، تقریب مذاهب و برادری می نمایند.

وی در ادامه افزود:‌ اگر امروز ما مسلمانان جهان اسلام و در جامعه اسلامی، شاهد وحدت و انسجام هستیم، این نعمت را مدیون رهبری های حضرت امام خمینی (ره) می باشیم و باید در همه عرصه ها به مساله وحدت توجه ویژه و خاص داشته باشیم.

حجت الاسلام عامری با بیان این که مسلمانان برای رسیدن به موفقیت، یکتاپرستی و یکپارچگی، باید وحدت، انسجام، انس و الفت را بین جوامع اسلامی ترویج دهند و به تعبیر قرآن امتی واحده تشکیل دهند، گفت: وحدت کل بشریت در نزد پیامبر (ص) اولویت بیشتری از وحدت در میان امت اسلامی داشت./950/پ202/س
ارسال نظرات