۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۱۲۲۱۴۹

نماینده آیت الله سیستانی در ناصریه درگذشت

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ناصریه عراق، روز گذشته دارفانی را وداع گفت.
شيخ عبدالصاحب عوده الواسطي نماينده آيت الله سيستاني در ناصريه عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالصاحب عوده الواسطی، نماینده آیت الله سیستانی در ناصریه عراق، روز گذشته دار فانی را وداع گفت.

وی که از خطبای برجسته ناصریه به شمار می رفت به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان های لبنان بستری بود و در همان بیمارستان به دیدار حق شتافت.

در حالی که قرار است پیکر این عالم عراقی فردا (چهارشنبه) از لبنان به عراق منتقل شود جمع کثیری از شهروندان در برابر منزل وی تجمع کرده و در سوگ از دست دادن نماینده آیت الله سیستانی به عزاداری می پردازند.

رئیس شورای استان ذی قار عراق تاکید کرد که به دلیل درگذشت نماینده آیت الله سیستانی سه روز عزای عمومی در این استان اعلام شده است.

بشیت الرکابی، فرماندار شهر رفاعی، زادگاه شیخ عبدالصاحب عوده الواسطی نیز اظهار داشت که تشییع پیکر نماینده آیت الله سیستانی در یکی از روزهای تعطیل آینده برگزار خواهد شد تا همه شهروندان بتوانند در این مراسم حضور یابند.

گفتنی است حجت الاسلام شیخ عبدالصاحب عوده الواسطی از خطبا و سخنرانان برجسته جنوب عراق به شمار می رفت که وکالت حضرات آیات مرحوم خوئی و سیستانی را برعهده داشت.

وی به دلیل عارضه قلبی در یکی از بیمارستان های لبنان بستری و 5 روز پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، اما روز گذشته دار فانی را وداع گفت و به دیدار معبود خود شتافت./980/ب902/گ
ارسال نظرات