۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۲۲۱۵۳
امسال؛

50 موقوفه آذربایجان غربی از دست متصرفان خارج شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی‌ گفت: امسال 50 موقوفه شناسایی و از دست متصرفان خارج شد.
وقف
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره‌ به تاریخچه وقف در زمان صدر اسلام گفت: این فریضه از همان ابتدای اسلام مورد توجه انبیا و ائمه(ع) بوده و به همین دلیل باید در زمان حاضر نیز مردم و حتی خواص جامعه به این مقوله توجه داشته باشند.

وی گفت: بیشتر موقوفات آذربایجان غربی وقف در راه سیدالشهدا است که این امر خود ترویج دهنده فرهنگ عاشورایی است.

این مسؤول با انتقاد از بی توجهی افراد و حتی خواص به نیات واقفان و عدم تمکین به پرداخت اجاره بها تعیین شده موقوفات گفت: کمک به اجرای نیات واقفان عمل خیر است که افراد باید با تمکین به پرداخت به روز اجاره بهاء موقوفات در این راه به اوقاف کمک کنند.

حجت الاسلام مصائبی تصریح کرد: فعالیت اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در سال جاری در دو محور عمرانی و فرهنگی متمرکز شده است که بخش عمرانی سهم عمده‌ای از این فعالیت‌ها را به خود اختصاص می دهد.

به گفته حجت الاسلام مصائبی امسال مرمت و بازسازی 9 موقوفه در شهرهای ارومیه، بوکان، خوی و شاهیندژ آغاز شده است.

این مسؤول با بیان اینکه امسال بیش از 50 موقوفه تعیین تکلیف شده که نسبت به سال گذشته با رشد بسیار خوبی روبه‌رو است، گفت: موقوفه حاج حسن بیگ که یک باغ و زمین به ارزش بیش از 800 میلیون تومان از مهمترین آنهاست.

وی شناسایی بیش از 30 موقوفه را از دیگر اقدامات سال‌جاری عنوان کرد و گفت: آذربایجان غربی با برخورداری از سه هزار و 800 موقوفه رتبه برتر را در شمال غرب کشور به خود اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام مصائبی، در مورد سایر برنامه‌های این اداره در سال جاری اظهار کرد: رشد 53 درصدی درآمد موقوفات استان در سال جاری از موفقیت‌های این اداره کل در سال جاری است که نشانگر همت روزافزون تلاشگران عرصه وقف استان است./936/پ202/س
ارسال نظرات