۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۲۲۳۲۳
آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد:

مرزبانی و تبیین همزمان نفوذ دشمن در عرصه‌های فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قم بر مرزبانی و تبیین همزمان نفوذ دشمن در عرصه‌های فرهنگی یک ملت تأکید کرد و یکی از وظایف اصلی و کلیدی مسؤولان جامعه، نهادها و مؤسسات فرهنگی را کار فرهنگی دانست.
آيت الله حسيني بوشهري نهمين نشست ساليانه مؤسسه فرهنگي ولاء منتظر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در نهمین نشست سالیانه مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) که صبح امروز 14 بهمن‌ماه در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، با تبیین جهاد اصغر، جهاد کبیر و جهاد اکبر، جهاد اکبر را جهاد فرهنگی عنوان کرد.
 
وی با بیان این‌که نگهبانی و مراقبت از ارزش‌ها در جای جای کلمات نورانی اهل بیت‌(ع) به چشم می‌خورد و اسلام بر پاسداری از ارزش‌ها تأکید و سفارش بسیار دارد، یکی از وظایف اصلی و کلیدی مسؤولان جامعه، نهادها و مؤسسات فرهنگی را کار فرهنگی دانست.
 
نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شیوه‌های برخورد دشمنان در به انزوا کشاندن ملت‌ها، هشدار داد: جامعه‌ای که ارزش‌ها را از دست بدهد غیرت دفاع از ثروت‌ها و منابع ملی را از دست خواهد داد و با حالت سرافکندی استقلال، آزادی و هویت خود را از دست می‌دهد.

وی ابراز داشت: روز قیامت برخی چشم‌ها گریان و برخی شادمان است که طلاب، فضلا و جهادگران عرصه فرهنگ که شب و روز بیداری می‌کشند تا دشمن را به درستی بشناسند و توطئه‌های او را در نطفه خفه کنند، فردای قیامت با چشمی شادمان حضور دارند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مرز کشورهای اسلامی عقیده است نه خاک به دیدار هفته گذشته جوانان مسلمان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: وقتی جوان بحرینی رهبر را با عنوان یابن رسول الله خطاب می‌کند، یعنی کشورهای اسلامی مرز ندارد.
 
وی یادآور شد: نقطه نفوذ دشمن به حوزه فکری و فرهنگی اسلام مرز تلقی می‌شود و زمانی که علما می‌خواهند مرزبانی کنند باید حوزه نفوذ دشمن را به درستی بشناسند و از همانجا پاسداری کنند و راه‌های نفوذ را ببندند که گاهی در قالب دوست وارد عرصه جامعه اسلامی نشود.
 
امام جمعه موقت قم بر مرزبانی و تبیین همزمان نفوذ دشمن در عرصه‌های فرهنگی یک ملت تأکید کرد و افزود: اگر بخواهیم تنها به تبیین بپردازیم و عرصه‌های نفوذ دشمن را بررسی نکنیم، دشمن چنان پیشرفت می‌کند که دیگر فرصتی برای تبیین باقی نمی‌ماند.
 
وی در پایان سخنان خود جریان‌سازی و موج‌سازی فرهنگی، استفاده از تجربه‌ها، توجه به افکار عمومی جامعه، آگاهی نسبت به جریان‌های مخالف، توجه به ابداع‌ها و ابتکارهای لازم برای ایجاد جاذبه، فراگیری و گستردگی، زمان‌شناسی، مخاطب‌شناسی، برنامه‌ریزی و معرفی اسوه‌ها و الگوها را از ویژگی‌های یک مؤسسه بالنده برشمرد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات